Europarlamenttivaalit takana ja hienona uutisena Perussuomalaisten kannatus oli vain 7,6%. Heidän harjoittama nykyinen politiikka tuottaa siis ansaittua satoa. Puu hedelmistään tunnetaan. Perussuomalaisten takinkäännön suurimmat virheet:

1. Itärajan sulkeminen ja Itä-Suomen näivettäminen. Suomalainen passin ja viisumin kanssa ei pääse rajan yli. Tilanne on kuin DDR:ssä.
  2. Alvin nosto 25,5%. Se tulee syömään ennen kaikkea pientuloisten ostovoimaa sekä heikentää PK-yritysten tilaa.
  3. Natoon liittyminen ilman kansanäänestystä. DCA-sopimuksen tuleva hyväksyminen.
  4. Ukrainan sotilaallinen tukeminen. Suomi ei ole rauhan tuoja niin kuin Paasikivi-Kekkosen-linjan aikaan. Olemme lähteneet osapuoleksi suurvaltojen konfliktiin.
  5. EU-liittovaltion edistäminen kiihdyttävään tahtiin. Ukrainan sotilaallinen tukeminen muiden EU-maiden kanssa kiihdyttää juuri EU-liittovaltiota. Unkari ja Slovakia ovat jättäytyneet tästä pois. Viisaat päätökset heiltä.
  6. Omien aktiivien huono kohtelu. Euroopan unionia vastustavat on työnnetty sivuun puolueessa tai erotettu.

Lyhyesti Persut on unohtanut suomalaiset. He eivät ole edistäneet suomalaisten asioita, kuten kulttuurikentän uudistusta, metsien ja metsästyksen asiaa ja elinkeinoelämän uudistusta.

xxx

2-vuotias Vapauden liitto saavutti ensimmäisissä europarlamenttivaaleissaan 16 733 ääntä eli 0,9% kannatuksenVL jätti taakseen eduskuntapuolue Liike Nytin. Saavutus on huomattava, sillä VL meni vaaleihin käytännössä 0€ budjetilla ja ilman näkyvyyttä – mm. naamatauluja ei ollut vaalitolpissa. Ylen pienpuoluetenttiä lukuun ottamatta VL ei saanut näkyvyyttä valtamediassa toisin kuin eduskuntapuolueet.

Vapauden liitolle europarlamenttivaalit olivat välivaalit. Tärkein kohde on seuraavat eduskuntavaalit, tietenkään kuntavaaleja ja aluevaaleja unohtamatta.

Kiitos paljon kaikille Vapauden liittoa äänestäneille. Kiitos paljon!

xxx

Entä muuttuiko mikään europarlamenttivaaleissa? Ei tietenkään. Kokoomuksella on presidentti, pääministeri, ulkoministeri ja isoin edustus euromeppejä -jotka eivät tosin saa tehdä lakiehdotuksia. Suomi tulee kyntämään entistä syvemmällä suossa ja itsenäisyyttään menettäen. Valtion velkamme on jo yli 160 miljardia euroa ja pohjaa ei näy. 13.3.2020 eteenpäin Suomen tilanne on ollut aina puolen vuoden päästä selkeästi heikompi kuin puoli vuotta aikaisemmin. Loppua tälle kehitykselle ei näy.

Suomen suuret muutokset ovat aina tapahtuneet ulkovaltojen vaikutuksesta. Itsenäistyminen tapahtui sattumien kautta ensimmäisen maailmansodan lopussa Venäjän romahdettua vallankaappauksessa. Neuvostoliiton romahduttua Suomi valui Euroopan unioniin. Mitä seuraavaksi tapahtuu? Romahtaako EU?

Pääseekö Suomi jälleen itsenäiseksi valtioksi? Tietenkin heittääkseen itsenäisyytensä tulevaisuudessa jälleen pois niin kuin Baltian mailla on tapana. HÖLMÖLÄ kun ollaan 🙂

Tatu Tyni