Useasti viisaudestaan kehutun EU-Suomen presidentti Sauli Niinistön “viisaus” on viisautta ja hyödyllistä vain Suomen taloutta ja itsemääräämisoikeutta haltuunsa ottavien vieraiden valtojen näkökulmasta. Niinistön politiikka onkin alkujaan ollut hyvin määrätietoista siinä, että hän on halunnut jatkuvasti kaventaa suomalaisten päätäntävaltaa omiin asioihinsa. Tätä linjaansa ulkovaltojen hyväksi hän on ajanut eteenpäin likaisia keinoja kaihtamatta, kansalle annettuja lupauksia toistuvasti rikkoen.

Talouden saattaminen vieraisiin käsiin

Niinistö oli jo 90-luvulla keskeisessä roolissa siinä kun Suomea ajettiin “EU:n ytimiin”, mikä käytännössä tarkoitti sitä, että Niinistö käytti “viisauttaan” Suomen itsemääräämisoikeuden mahdollisimman nopeassa alasajossa yhdessä Paavo Lipposen kanssa. Eduskunnalle ja kansalle annettuja lupauksia rikottiin härskisti; Suomi mm. vietiin perustuslain vastaisesti euroalueen osaksi pelkällä tiedonantomenettelyllä, säätämättä markan lopettamisesta ja euron käyttöönotosta edes lakia.

Tämän “Niinistön linjan” seurauksena itsenäisen Suomen tilalle luotiin nopeassa tahdissa poliittisen ja taloudellisen itsenäisyytensä menettänyt EU-Suomi, joka käyttää vieraan vallan hallitsemaa rahaa, eli euroa. Tästä on seurannut Suomen taloudelle vakavaa ja alati pahenevaa vahinkoa, joka on johtanut kansallisen kilpailukyvyn menettämiseen ja raskaaseen velkaantumiseen.

Niinistö onkin isoksi osaksi vastuussa kansakuntamme nykyisestä alennustilasta, vaikka hän usein esiintyykin “viisaana” erilaisia ongelmia kommentoidessaan, aina kuitenkin sopivasti unohtaen sen, että hän on ollut itse niitä luomassa ja aiheuttamassa.

“Pohjolan linnake”

EU:n lisäksi Niinistön toinen lemmikkiprojekti on NATO-Suomi, eli hänen sanoillaan “Pohjolan linnake”, jolla hän on alasajamassa suomalaisten turvallisuutta jo ennestään alasajamansa talouden lisäksi.

Niinistön “Pohjolan linnake” merkitsee suomalaisille käytännössä sitä, että Suomen alue annetaan vieraiden valtojen sotilaalliseksi tukialueeksi ja Suomi ajetaan siten satoja vuosia ajassa taaksepäin, takaisin suurvaltojen hyväksikäyttämäksi raja-alueeksi ja periferiaksi, aivan kuin Ruotsin suurvalta-aikaan. Todellisuudessa Niinistö on tällä suunnitelmallaan tekemässä Suomesta Pohjolan pussinperää, jonka tarkoitus on olla läntisten suurvaltojen keihäänkärki ja “linnoitus” niiden suurvaltakamppailussa Venäjää vastaan. Tällä tulee olemaan suuri negatiivinen vaikutus sekä Suomen turvallisuuteen että talouteen.

Niinistön keinoina Suomen natottamisessa on ollut salakavala hivuttaminen, viimeisen askeleen ottaminen tunnekuohua hyväksikäyttäen, omien sanojen syönti NATO-kansanäänestykseen liittyen, kansalaiskeskustelun välttely ja hämärän gallupin käyttäminen NATO-jäsenhakemuksen legitimoimiseksi.Keinovalikoima on siis samaa tuttua hämäräperäistä suhmurointia kuin hänen politiikkansa EU:n suhteenkin.

Niinistön Suomi

Itsenäisen, vauraan, kansanvaltaisen ja puolueettoman Suomen tilalle olemme saaneet Niinistön Suomen, joka on ratkaisevasti erilainen ja huonompi kansalaisilleen. Meistä on tullut epäitsenäinen ja taantuva ylikansalliselle vallalle alistettu EU:n vasallivaltio, siis Pohjolan periferia, jolla ei ole enää kykyä käyttää omia resurssejaan Suomen kansan hyväksi.

Tähän päälle Suomesta pyritään Niinistön johdolla rakentamaan myös USA:n geopoliittista työkalua ja uhrattavaa moukkaa, jota USA voi käyttää hyväkseen kansainvälisessä politiikassa tarpeidensa mukaan. Venäjän rajanaapurina tässä piilee suomalaisille valtavat riskit; Ukrainan kova kohtalo on ikävä esimerkki siitä miten suurvaltojen pelinappuloille voi pahimmillaan käydä.

Lasku Niinistön politiikasta suomalaisille suureneekin vuosi vuodelta ja riskit, jotka mahdollisessa kriisitilanteessa voivat laueta Suomen kansan päälle hänen toimintansa johdosta, kasvavat jatkuvasti.

EU:lle ja USA:n intresseille alistetun Suomen sijasta tarvitsemme itsenäisen, kansanvaltaisen ja puolueettoman Suomen, joka kykenee ajamaan kansainvälisessä politiikassa omia etujaan ja käyttämään omia resurssejaan suomalaisten hyvinvoinnin kasvattamiseen.

Niko A. Kauko, Vapauden liitto, 2. vpj. Kansanedustajaehdokas nro. 125, Häme