Vapauden liiton Uudenmaan piiri ry

30.1.2023
Lehdistötiedote: vapaasti julkaistavissa heti

Frederik ”Reetu” Ilkka Sysimetsä Uudenmaan julkkishahmo eduskuntavaaleissa

Vapauden liiton Uudenmaan piirin puheenjohtaja uskoo paikalliseen kenttätyöhön

”Yhden tähden lentoja on nähty. Paikallisen vaikuttamisen unohtaneet uuspuolueet, jotka lähtevät vain päästäkseen eduskuntaan, eivät pitkälle lennä”, toteaa vastaperustetun Uudenmaan piirin puheenjohtajaksi valittu kirkkonummelainen yrittäjä ja paikallisvaikuttaja Alexander Polkko. Hän uskoo vahvasti paikalliseen ja piiritason vaikuttamiseen kestävän pohjan luomiseksi myös vaalien jälkeiseen vaikuttamiseen.

-Uudenmaan piiri näyttää nyt tietä koko puolueen organisoitumisessa ruohonjuuritasolta, toteaa piirin ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittu Paavo Määttä, joka toimii myös puolueen järjestökoordinaattorina.

Toiseksi varapuheenjohtajaksi valittu kirkkonummelainen maakunta- ja kunnanvaltuutettu Martin Honkanen on myös ehdolla eduskuntaan, samoin kuin piirisihteeriksi valittu hyvinkääläinen valtiotieteiden maisteri Mari Kalanne. Vapauden liitto lähteekin Uudellamaalla mittavalla 27 ehdokkaan listalla ehdolle. Vaalikampanjaa vauhdittamaan on pian saatavilla puolueen logolla ja väreillä varustettuja tuotteita.

”Meillä on erittäin paljon vahvoja asiantuntijoita ja osaajia ehdokkaissa”, Polkko toteaa sekä kehottaa kaikkia Uudenmaan ja koko puolueen ehdokkaita astumaan rohkeasti esille. Uudenmaan piirihallitus lähtee katukuvaan kampanjoimaan yhdessä ehdokkaiden kanssa. Riveihin on saatu mukaan menneiden vuosien julkkislaulaja Frederik ”Reetu” Ilkka Sysimetsä, joka muistetaan Suomen kansan villinneestä laulustaan Titanic, jolla kansansuosikki osallistui vuoden 1981 euroviisukarsintoihin, mutta jäi tuomariäänten takia rannalle. Sysimetsä voi olla tyytyväinen – sillä näissä vaaleissa kansa saa päättää, eivät tuomariäänet.

Vapauden liiton Uudenmaanpiirin perustajayhdistyksinä toimivat Hyvinkään, Vantaan ja Espoon ja Kirkkonummen paikallisyhdistykset. Puolueen puheenjohtajan Ossi Tiihosen johdolla toukokuussa rekisteröity Vapauden liitto haluaa erottua muista oikealta tulevista pienpuolueista maltillisella uudistusmielisyydellä. Sen linja määrittyy kotimaisten aatteiden ja puolueen kentältä tulevan vaikuttamisen varaan.

”Tämä ei ole yhden ihmisen puolue eikä rakennu vain yhden ihmisen mielipiteiden varaan”, Polkko vakuuttaa.

Vapauden liiton Uudenmaan piiri ry
Alexander Polkko, puheenjohtaja p. 045 2611918
Mari Kalanne, piirisihteeri p. 044–9670312

Kuvateksti: Vapauden liiton Uudenmaan piirissä lähdetään rakentamaan vahvaa kenttätyötä, vakuuttaa Alexander Polkko piirisihteeri Mari Kalanteen kanssa. Kuvassa oikealla Paavo Määttä ja Martin Honkanen.