Suomessa päätöksenteko on pohjautunut näkyvästi korruptioon jo EU:n ensiaskeleita ennen, eli jo siitä asti kun sitä valmisteltiin. Kärkinimenä EY sopimusta valmisteli Suomen osalta ulkoasiainministeriön kauppapoliittinen alivaltiosihteeri Veli Sundback. Hänet ylennettiin ulkoasiainministeriön korkeimpaan virkaan valtiosihteeriksi 5.3.1994. Sundbäckillä oli ulkoministeriön virkamiehenä merkittävä rooli Suomen EY-jäsenyysneuvotteluissa.

Hän toimi puheenjohtajana 17 valmistelujaostossa, joissa Suomea valmisteltiin ”eurokuntoon”. Osastopäällikkö Sundbäck saikin nimen Herra Integraatio. Sopimuksen allekirjoitti kolme ministeriä ja valtiosihteeri Sundbäck Korfulla 24.6.1994.

28.10 1995 HS uutisoi:” Nokia nappaa UM:ltä valtiosihteeri Sundbäckin, palkka tuntuvasti parempi”
Hänet palkittiin ilmeisimmin Nokian kautta Suomen EU jäsenyyden toteuttamisen eteen tehdystä työstä Nokian 1995-1997 optio-ohjelman jälkeen 113 miljoonan markan optiopotilla, sen jälkeen tuli lisää tulevina vuosina.

Tässä pohjustus siihen kuinka Suomen vastaisesta toiminnasta tämän jälkeen on politiikan kärkinimiä palkittu.

Jyrki Katainen valtiovarainministerinä 2007-2011 piti tärkeänä valtionvelan lyhentämistä . Mutta 2008-2012 valtion velkaa otettiin 20 mrd lisää.
2010 toukokuussa hallitus esitti 1.6 mrd lainaa Kreikalle, että Eurooppa pystyisi välttämään Kreikan talouskriisin leviämisen.

Katainen osallistui useaan otteeseen valtiovarainministerinä Bilderberg-ryhmän kokouksiin.
Vuoden 2008 lopussa Financial Times valitsi hänet Euroopan parhaaksi valtiovarainministeriksi. Vuonna 2009 Katainen oli lehden listalla 12. sijalla kansainvälisen taantuman vaikuttaessa Suomen vientivetoiseen talouteen. Vuonna 2010 Katainen oli Euroopan viidenneksi paras valtiovarainministeri.

Katainen oli pääministerinä 2011-2014. Jykä ilmoitti luopuvansa kokoomuksen puheenjohtajuudesta ja pääministerin tehtävistä 2014 ja harkitsevansa Euroopan komission jäsenyyttä.

Kesäkuussa 2014 Euroopan komission puheenjohtaja José Manuel Barroso ilmoitti siirtävänsä talouskomissaarin tehtävät europarlamentaarikoksi valitulta keskustan Olli Rehniltä Kataiselle.

2019 Jykä valittiin Sitran johtoon yliasiamieheksi 18 500€ kk palkalla. Jykä sai EU-komissiolta jossa hänen palkka oli 25 275€/kk, 240 000€ siirtymäkorvauksen.

Sitten Jutta.

Urpilaisen ollessa valtiovarainministerinä Kataisen hallituksessa, eduskunnassa käsiteltiin Kreikan tukipakettia, ja Suomi vaati hänen johdollaan Kreikalta vakuuksia tukilainoille. Muistatte varmaan Jutan ”Hei me tienataan tällä miljoonan tunnissa” lausahduksen kun ”valkuudet saatiin” ja että rahat menee jollekin tilille talteen, tuota tiliä ei ole isommin esiteltelty ja ihan syystä, nimittäin sijoitus­tuotto on vahvasti pakkasella ja pankin palkkiot kasvaneet yli 1,7 miljoonaan euroon. Tuo rahahan on siis Suomen Kreikalle lainaamaa {rahaa.

Vakuus oli alun perin 925 miljoonaa euroa, mutta sen arvo on supistunut alle 900:n miljoonaan euroon.

Vuonna 2012 talouslehti Financial Times valitsi Urpilaisen Euroopan neljänneksi parhaimmaksi valtiovarainministeriksi. Urpilainen osallistui ministerinä ollessaan vuosina 2012 ja 2013 julkisuudelta suljettuihin Bilderberg-ryhmän kokouksiin. kokousmatkat kustansi Suomen valtio.

Antti Rinne pelasi Urpilaisen kuluvalta kaudelta sivuun eduskunnasta, Jutta nousi EU:n kansainvälisistä suhteista vastaavaksi komissariksi. Ja vastaa EU:n Afrikka – ohjelmasta.

Nyt kun näitä tapahtumia jotka on pintaraapaisu viime hallituksista, vertaa kuluvaan kauteen, voi vain arvailla millaisen kruunun nykyiset ministerit saavat globalisteilta. Tuho maassamme on ollut ennen näkemätöntä, ja tarkkaan suunniteltua.

Rakenteellinen korruptio yltää maakunnissa kunnalliseen päätöksentekoon ja hyvinvointialueiden päätöksentekoon asti, hyvävelijärjestelmä vanhojen puolueiden toimesta mahdollistaa tämän.

Huhtikuussa tämä kehitys on taas mahdollista katkaista. Tehkää se, nyt on aika!

Cia Grönberg
Vapauden liiton puoluesihteeri