Vapauden liiton jäsenkokous valitsi kokouksessaan lauantaina 23.9.2023 Jyväskylässä yhdeksän ehdokasta kesäkuussa 2024 järjestettäviin europarlamenttivaaleihin. Tämän lisäksi kokous valtuutti puoluehallituksen valitsemaan loput 11 ehdokasta. Päätökset olivat yksimielisiä.

Europarlamenttivaalien ehdokkaiksi valittiin seuraavat henkilöt:

Niko A. Kauko
Kimmo Kautio
Vanessa Olsen
Sakari Peltola
Susanna Strandvik
Ossi Tiihonen
Pekka Timonen
Maija-Sofia Ulmanen
Niina Valtanen

Vapauden liitto ajaa EU-eroa. Vaadimme myös kansanäänestyksen järjestämistä EU-erosta.

EU ei ole enää pitkään aikaan ollut se itsenäisten valtioiden liitto, johon suomalaiset ovat aikoinaan liittyneet, vaan ajautuu kohti tiukkaa liittovaltiota, jossa kansalaisten vaikutusvalta omiin asioihinsa kapenee jatkuvasti. Valta siirtyy Brysselin kabinetteihin. Tämä näkyy mm. sananvapauden jatkuvana vähenemisenä, ennallistamisasetuksen tapaisina hulluuksina tai kaivostoimintaa ohjaavana asetuksena, jolla Suomesta tehdään suurten kansainvälisten kaivosyhtiöiden vapaasti riistettävä siirtomaa.

Vapauden liitto tekee kaikkensa vastustaakseen syntyvää ylikansallista tyranniaa. Pyrimme palauttamaan vallan takaisin Suomeen ja viime kädessa yksilölle itselleen.
Suomen on itsenäistyttävä uudelleen!