Tiedote 28.4.2022.

Olemme eronneet Perussuomalaisista ja liitymme Vapauden liittoon.

Vapaus on tärkeimpiä asioita mitä meillä on. Sananvapaus, liikkumisen vapaus, kokoontumisen vapaus, vapaus tehdä työtään ja elättää itsensä ja perheensä, vapaus päättää omasta kehostaan ja terveydestään, vapaus omaan mielipiteeseen. Kaikki edellä mainitut ovat olleet lisääntyvästi uhattuina Suomessa viime aikoina. Tästä ehkä räikein esimerkki on sote-henkilöstön työssäolon estäminen perustuslain vastaisella rokotepakolla.

Perussuomalaisten viimeaikaiset turvallisuuspoliittiset linjaukset, sekä ilmeinen haluttomuus puolustaa kansalaisia yksilönvapauksiin kohdistetuilta rajoituksilta eivät vastaa näkemyksiämme ja arvojamme. Pidämme häiritsevinä ja puolueen oletetun kansallismielisen, aiemmin itsenäisyyttä ja puolueettomuutta painottaneen linjan vastaisina seikkoina etenkin:
1) Nopeasti muuttunutta, puolueen alkuperäisen puolueohjelman kanssa ristiriitaista, turvallisuuspolitiikkaa (NATO-kiihkoilu ja Suomen puolueettomuuden/liittoutumattomuuden hylkääminen),
2) Perusteettomien, ja osin perustuslain vastaisten, k0ronarajoitusten, k0ronapassin ja hoitajien pakkorokotuslain läpimenon sallimista ilman riittävää vastustusta,
sekä
3) Jussi Halla-ahon viimeaikaisissa puheissa esille tullutta lämpenemistä ”vihreälle siirtymälle”, joka näyttää saaneen puolueen hiljaisen hyväksynnän.
Saamamme lisääntyvän palautteen myötä, samoin on kokenut myös suuri osa äänestäjistämme.

Toivomme Kuopion perussuomalaisille kaikkea hyvää. Haluaisimme yhteistyön kanssanne jatkuvan, vaikka poliittiset tiemme nyt eroavatkin. Joukossanne on paljon hyviä tyyppejä.

Työ Suomen itsenäisyyden, sekä sen kansalaisten vapauden, turvallisuuden ja hyvinvoinnin puolustamiseksi jatkuu meidän osaltamme Vapauden liiton riveissä.
Toivotamme kaikki halukkaat tervetulleiksi mukaan joukkoomme. Puoluetaustasta tai -taustattomuudesta huolimatta. Juuri nyt on aika kääriä hihat, yhdistää voimat, ja ryhtyä töihin itsenäisen Suomen ja vapauden puolesta. Hyvässä yhteistyöhengessä, demokratiaa kunnioittaen.

Vapauden liiton toiminta Kuopiossa käynnistyy NYT! Vapauden liittoon voit tutustua osoitteessa www.vapaudenliitto.fi sekä www.vapaudenliitto.fi/kuopio (vähitellen täydentyvä alasivumme)

Yhteydenotot ja tiedustelut: [email protected]
Yhteystiedot muualla Suomessa: https://vapaudenliitto.fi/yhteystiedot/

Kuopiossa 28.4.2022
Pekka Timonen (Kuopion kaupunginvaltuutettu, Pohjois-Savon aluevaltuutettu)
Pauli Kainulainen (Kuopion kaupunginvaltuutettu)
Toni Ossi
Sari Pennanen
Heikki Väisänen
Lisäksi kanssamme Vapauden liitto Kuopion perustajajäseninä mukaan ovat liittyneet jo aiemmin Perussuomalaisista eronneet Topi Kortelainen ja Mika Hämäläinen.
————————–
Yhdessä – Itsenäisen Suomen ja Vapauden puolesta.