Arvokas elämä kuuluu kaikille

Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio. Nykyinen hallitus ja eduskunta ovat ajaneet pahoinvointia ja suomalaisten kurjistamista kovalla kädellä.

Hallituksen runnoma maakunta-ja soteuudistus onkin taantumuksellinen ja aiheuttaa suuria kustannuksia, jotka lopulta kaatuvat tavallisten kansalaisten harteille.
Sairaat eivät saa apua. Eläkeläisiä ei haluta hoitaa ollenkaan. Tehdyt ylimalkaiset laskelmat eivät toteudu todellisessa elämässä. Vain raskaat byrokratian rattaat jauhavat aiheuttaen valtavia kuluja.
Myös ihmisarvo on riistetty pois suurelta osalta kansalaisia, varsinkin eläkeläisiltä. Hoitokoteihin joutuneet ihmiset ovat vailla arvoa, vain numeroita vailla minkäänlaista inhimillisyyttä.
On aika muuttaa suuntaa ja palauttaa ihmisarvo takaisin, jokaiselle kansalaiselle, vauvasta vaariin. Koko Suomi on käytävä läpi ja korruptio ja ”hyvä veli” -verkosto on poistettava valtarakenteista ja uusia demokraattisia toimintatapoja on kehitettävä. Itsenäisyys on säilytettävä ja on ajettava rauhan asiaa, sillä siitä tehtävästä Suomi on niittänyt mainetta ja kunniaa jo vuosikymmenien ajan kansainvälisesti.

Vapauden liitto ajaa arvokasta ja oikeudenmukaista elämää jokaiselle kansalaiselle.

Kim Lilja, kansanedustaja-ehdokas, Vapauden liitto
Merit Enckell, tekniikan tohtori, Vapauden liitto