Eurovaaliehdokas 2024

Heini Koukkari 179

Lähden ehdokkaaksi EU-vaaleihin, sillä haluan päästä vaikuttamaan EU:n ulkopolitiikkaan. Jo se, ettei EU:ssa ymmärretty Ukrainan tilannetta, ei kyetty tai haluttu toimia sodan estämiseksi, on merkki siitä, että EU:ssa ja sen ulkopolitiikassa on paljon korjattavaa.

Haluankin, että EU:sta tulee rauhan ja vakauden edistäjä sen sijaan, että se kyselemättä myötäilee ja tukee USA:n aggressiivista ulkopolitiikkaa. Harrastan geopolitiikkaa ja esimerkiksi Israel-Palestiinan tilanne on tuttu paikan päältä.

Koulutukseltani olen lääkäri ja luonnontieteiden kandidaatti (pääaine matematiikka, sivuaineet kemia, biologia, geologia). Myös taloustieteen opintoja.

Sosiaaliset taitoni ovat heikot, esiintymiseni mutkikasta ja small talk ei onnistu lainkaan 🙂. Kuitenkin pystyn tarjoamaan päätöksentekoon jotain, mitä siitä yleensä puuttuu, eli kykenen hankkimaan käsiteltävistä asioista laajat tiedot ja ymmärtämyksen ja niiden pohjalta tarjoamaan pelkkien mielipiteiden sijaan uusia, paremmin perusteltuja ratkaisuja. Eli politiikassakin on erilaisia pelipaikkoja, vaikutusmahdollisuuksia, vaikka niistä ei puhutakkaan.

Käytän nyt vaaleissa vain vähän aikaa ja rahaa kampanjointiin eli itseni mainostamiseen ja esillä olemiseen. Käytän kaiken sen ajan mielummin tiedon ja ymmärryksen hankkimiseen, koska loppupeleissä vain asioita ymmärtämällä voi olla oikeasti äänestäjälle hyödyksi.

Kunnanvaltuutettuna minulle on jo selvinnyt politiikan arki eli miten julkiset instituutiot toimivat, mikä on virkamiesten, mikä poliitikkojen rooli. Uskon, että myös EU-päätöksentekoon mukaan pääseminen sujuisi nopeasti.

Jo pelkästään se, että me Vapauden liitossa ajamme päätöksenteon itsenäisyyttä, avoimuutta ja rehellisyyttä, tekee meistä uutena puolueena enemmän kuin tarpeellisen.

Heini Koukkari