Eurovaaliehdokas 2024

Tatu Tyni 191

Tatu Tyni on 50-vuotias ensimmäisen kauden kaupunginvaltuutettu Raaseporista. Hän on ammatiltaan taikuri, ohjaaja, käsikirjoittaja ja keksijä. Hän kuului Perussuomalaisiin 2012-2022 kunnes hänet erotettiin puolueesta hänen kritisoitua puolueen kansanedustajia rasistisista puheista ja kirjoituksista venäläisiä kohtaan.

Suomi on menettänyt itsenäisyytensä. Eduskunnassa ei ole yhtään kansanedustajaa, joka ei kannata EU-liittovaltiota. Presidenttimme tottelee orjallisesti USA:n käskyjä. Meillä ei ole omaa valuuttaa ja tämän myötä ei myöskään omaa finanssipolitiikkaa. Ulkopolitiikkaamme johtaa EU. NATOn ja DCA-sopimuksen myötä meillä ei enää myöskään ole itsenäistä armeijaa. 80% lainsäädännöstä tulee EU:sta.

Meidän on itsenäistyttävä uudestaan. 1800-luvulla itsenäistyminen alkoi fennomaniasta eli suomalaisuusliikkeestä. Tässä on suuressa osassa kansallinen kulttuurielämä ja siihen on nyt panostettava. Olemme sitä mitä hengitämme, syömme, kuuntelemme ja näemme. Uudet kansallisen kulttuurin tuotteet ohjaavat meitä kohti uutta itsenäisyyttä, kuten teki Jean Sibeliuksen Finlandia yli sata vuotta sitten. Vapauden liiton Ammatillisen taiteen kulttuuriohjelma kertoo kuinka kansalliseen kulttuuriin panostetaan, lue tästä.

Olkaamme rohkeasti suomalaisia! Itsenäistykäämme uudestaan!

Tatu Tyni