JOSPA ÄÄNESTÄISIT EDES TÄMÄN KERRAN?

Useasti kuulee sanottavan, että äänestäminen on turhaa ja moni sanoo tämän takia jättävänsä kokonaan äänestämättä.
Huomionarvoista on, että nämä ihmiset ovat lähes kaikki niitä, jotka ovat kaikkein tyytymättömimpiä nykymenoon ja he myös kannattavat juuri niitä vaihtoehtopuolueita, jotka voisivat riittävän kannatuksen avulla muuttaa asiat paremmiksi Suomessa.

Pääosa äänestämättä jättävistä ns. nukkuvista äänestäjistä on tyytymättömiä nykymenoon ja he ovat jo alistuneet nykyiselle linjalle. He vihaavat nykyistä politiikkaa ja eivät usko, että äänestämällä voisi tilannetta muuttaa.
Meistä, jotka käytämme satoja tunteja aikaamme ja viimeisiä rahojamme yrittäessämme tehdä sen minkä pystymme, että nykyinen hulluus saataisiin loppumaan, tämä alistuminen tuntuu pahalta.

Mitä jos näissä vaaleissa kaikki nykymenoon kyllästyneet kokeilisivat edes kerran sitä, että miten asiat muuttuvat, jos äänestävätkin, edes tämän yhden kerran?

Se, että ihminen tukee niitä ehdokkaita, jotka ovat heidän laillaan kyllästyneet nykymenoon ei ole lopulta mikään mahdoton ponnistus. Riittää, kun käy edes ennakkoon kauppareissulla piirtämässä sen omat ajatukset jakavan ehdokkaan numeron äänestyslappuun.
Kun satojatuhansia nykymenoon kyllästyneitä nukkuvia äänestäjiä herää ja he antavat vaaleissa äänensä kuulua, niin aito muutos on mahdollinen.

On syytä muistaa, että nykyisen katastrofin aikaansaaneiden puolueiden kannattajat äänestävät varmasti ja tämän takia äänestämättä jättäminen varmistaa nykymenon jatkumisen ja samalla järkevät sekä Suomen ja suomalaisten etua ajavat puolueet ja ehdokkaat jäävät valitsematta.

Mitä jos kokeiltaisiin näissä vaaleissa sitä, että yhdistetään kaikkien tyytymättömien voima ja äänestetään Vapauden liitolle kunnon tulos? Kukaan ei menetä mitään, jos tätä kokeillaan. Pahimmassakin tapauksessa mikään ei muutu, mutta jos liikkeelle lähtee satojatuhansia nykymenoon tyytymättömiä ihmisiä ja kaikki antavat äänensä vapauden liitolle, niin eduskuntaan nousee uusi ja suuri puolue, joka ajaa aidosti Suomen ja suomalaisten etua.
Tämä taas tarkoittaisi sitä, että asiat Suomessa muuttuisivat paremmiksi.

Eiköhän kokeilla tätä näissä vaaleissa?

Risto Huovinen
Eduskuntavaaliehdokas