Vapauden liitto jälleen ajojahdin kohteena

Tiedotimme 31.8.2022 Kansalaistoiminnankeskus Mataran irtisanoneen vailla ennakkovaroitusta Vapauden liiton kanssa solmimansa sopimuksen kokoustilojen käyttöoikeudesta. Matara yhdessä Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki (KYT) ry:n hallituksen kanssa päätti kokouksessaan 29.8.2022 Vapauden liiton toiminnan olevan arvojensa vastaista.

Päätös pyörrettiin pian perusteettomana ja Vapauden liitto päätti epäreilusta kohtelusta huolimatta osoittaa yhteistyökykyä jatkamalla Mataran tilojen vuokrausta.

Nyt kolmas osapuoli on uhkaillut Mataraa aikeenaan estää Vapauden liiton kokoontumiset. Myös Mataran nettisivut ovat olleet hyökkäyksen kohteena. Asiasta on tehty rikosilmoitus.

Tilanne on sen verran tulenarka, että perjantaina 2.12 poliisipartio pyydettiin Vapauden liiton tapahtumaa turvaamaan.

Perjantaisin järjestettävät Vapauden illat ovat koko perheelle soveltuvia tapahtumia, joista ei ole koskaan aiheutunut minkäänlaista uhkaa tai mielipahaa kanssaihmisille.

Vapauden liittoa ei ole syytä epäillä minkäänlaisesta laittomasta toiminnasta, toisin kuin niitä tahoja, jotka epätoivoisesti pyrkivät aikaansaamaan poliittista syrjintää Jyväskylän lisäksi myös muissa kaupungeissa.