Nykyhallituksen aikana on tullut nopeasti selväksi, että perussuomalaiset ovat aivan yhtä uunoja taloudessa kuin vihervasemmistopuolueetkin. Tämä ei tietysti ole mikään yllätys, koska PS rakentaa Suomen taloutta samojen kelvottomien ja lahojen peruspilareiden varaan kuin vihervasemmistokin.

Oikeistohallituksen erona vihervasemmiston velkajuhliin ei ole velanoton määrä – sillä velkavuori vain kasvaa kasvamistaan – vaan ainoastaan se, että ketä taikka mitä hallitus Suomen velkaantumisesta tällä kertaa syyttää peiliin katsomisen sijasta. Perussuomalaiset yrittää häivytellä omaa osaamattomuuttaan talousasioissa käyttämällä syntipukkeja eli syyllistämällä maamme talousongelmista suomalaisten ”työhaluttomuutta” ja ammattiliittoja, joilla ei ole lopulta mitään tekemistä Suomen jyrkän taloudellisen alamäen kanssa. Tosiasialliset kardinaalivirheet taloudessa on tehty valtiotasolla jo kauan sitten, kun kansallisesta kapitalismista ja markasta luovuttiin ja Suomi vietiin EU:hun ja euroon.

EU euroineen on vienyt kauppa- talous- ja rahapoliittisen itsenäisyytemme ja tämän aiheuttama haitta maallemme on valtava. EU:n ylikansallisten ja uusliberalististen sääntöjen myötä Suomi on ajettu suurtyöttömyyteen ja sosiaalitukiriippuvaisten pätkätyöyhteiskunnaksi, jota kyllästetään suomalaisia työmarkkinoilta syrjäyttävällä ulkomaisella halpatyövoimalla. Näin Suomi on ajettu pysyvään kilpailukyvyttömyyteen ja sen myötä jyrkkään velkakierteeseen.

Näille ongelmiemme perussyille PS-puolue on täysin sokea; se onkin valmiimpi piiskaamaan köyhiä yhdessä kokoomuksen kanssa kuin edes harkitsemaan esimerkiksi euroeroa, jolla olisi todellisia ja merkittäviä positiivisia vaikutuksia Suomen talouteen ja kilpailukykyyn. Eli tosiasiassa perussuomalaisten talouspolitiikka tarkoittaa sitä, että se haluaa sopeuttaa Suomen kansaa sille epäedulliseen EU:n talousjärjestelmään kurittamalla vähävaraisia sekä köyhdyttämällä ja syyllistämällä Suomen kansaa sen sijasta, että se kävisi rohkeasti käsiksi todellisiin rakenteellisiin ongelmiin kuten euroon.

Talouden pelastamiseksi kun pelkkä tahtotila ei riitä, vaan pitää olla myös fiksu, jotta ymmärtää mistä talousahdinko johtuu ja sen lisäksi on oltava rohkeutta tarvittavien muutosten tekemiseksi, jotta kuopasta voidaan nousta. Perussuomalaiset eivät tähän pysty, sillä sille Suomen kansan hyvinvointia tärkeämpää on tukea Brysseliä sen liittovaltiohankkeessa sekä lapioida miljardeja ulos maasta vieraisiin sotiin. Perussuomalaisten reseptillä Suomi-neidolle kaivettu kuoppa vain entisestään syvenee, eli maa ja kansa ei vaurastu, vaan tulee elämään yhä köyhemmin ja turvattomammin.

Kansallismielisten äänestäjien tulisikin joukolla herätä siihen tosiasiaan, että perussuomalaisten politiikka ei ole kansallismielistä, vaan ylikansallismielistä – ja sitä ei siksi ole viisasta omalla äänellä tukea.

Niko A. Kauko Vapauden liitto 2.vpj, eurovaaliehdokas