Oheen liittämäni uutinen johdattaa syvälle EU-NATO-Suomen harmaaseen nykyisyyteen ja surulliseen tulevaisuuteen. Suomen poliittisen johdon yksisilmäinen länsifanatismi johtaa siihen, että Suomesta on kasvavassa määrin tulossa NATO-lännen geotaloudellinen pussinperä ja geopoliittinen periferia.

Suomalaisille uskoteltiin, että EU:n ja NATO:n mukana taivas avautuu suomalaisille. Suomen ja läntisen valtamedian valtavan propagandavyörytyksen vuoksi suomalaisille saatiin myytyä ajatus, että Suomi liittyy voittamattomaan ja ylivoimaiseen läntiseen arvoyhteisöön, jonka hyvyyden riemukulkua vastustamaan ovat epätoivoisesti jääneet ainoastaan muutamat itäiset pahan valtakunnat.

Mikään ei ole kauempana totuudesta. Tosiasia on, että lännen aikaisempi talousmahti on jo romahtanut, mikä on samalla heikentänyt jo sen poliittista vaikutusvaltaa ja sotilaallista suorituskykyä. Tällä hetkellä BRICS-maiden osuus maailman ostovoimakorjatusta bruttokansantuotteesta on 36 prosenttia, kun taas lännen G7-mailla se on enää 30 prosenttia. Ennen sotilaallisesti ylivoimainen länsi on hävittänyt teollisuutensa eikä enää kykene valmistamaan edes tarpeeksi ammuksia Ukrainalle.

Miten tämä liittyy Suomeen? No siten, että suomalaiset saatiin myymään oma itsenäinen valtionsa ja hyvinvoiva kansantaloutensa jyrkässä laskussa ja poliittisessa ahdingossa olevalle Yhdysvaltojen johtamalle suurvaltablokille ja samalla sulkemaan taloutensa nousussa olevalta osalta maailmantaloutta. Tämä merkitsee sitä, että Suomen taloudellinen liikkumavara on vaihtoehtojen puuttumisen vuoksi paljon puolueettomuuden aikoja vähäisempi. Koska Suomi laski turvallisuutensa vieraisiin käsiin, on meidän suostuttava amerikkalaisten koviin ehtoihin.

Suomalaiset tarttuivat syöttiin, jossa luki, että NATO ja Yhdysvallat hyvää hyvyyttään ottavat Suomen valtion ja Suomen kansan hoiviinsa ja suojelukseensa, turvaavat suomalaisten ulkoisen rauhan ja sisäisen demokratian sekä perusoikeudet.

Tämäkin on täyttä puppua. Kuka yhtään tuntee Latinalaisen Amerikan historiaa, tietää, mitä tuleman pitää. Latinalaisessa Amerikassa Yhdysvaltojen poliittinen vaikutusvalta on merkinnyt amerikkalaisten suuryhtiöiden ylivaltaa ja kansantalouden kolonialisointia. Yhdysvaltojen vaikutusvalta merkitsee myös poliittista diktatuuria. Poliittisia vaihtoehtoja saa olla, kunhan ei kyseenalaista Yhdysvaltojen ylivaltaa ja amerikkalaisten suuryhtiöiden toimintavapautta. Taloudelliset ja poliittiset etunsa turvatakseen Yhdysvallat on suorittanut vallankaappauksia ja jopa salamurhia.

Tämän päivityksen ohessa oleva uutinen havainnollistaa Suomen maaperän kolonialisointiprosessin. Suomi on ollut vuodesta 2015 lähtien kaivosyhtiöiden näkökulmasta mielenkiintoisimpia maita johtuen Suomen puutteellisesta lainsäädännöstä. Suomessa malminetsintälupa myönnetään käytännössä automaattisesti, toisin kuin esimerkiksi Ruotsissa, jossa kaivosyhtiö joutuu alusta lähtien kysymään luvat kaikilta maanomistajilta, kertomaan mitä he aikovat kaivaa ja kuinka kauan he haluavat kaivaa.

Vaikka uutisessa mainittu Endomines-yhtiö on ainakin nimellisesti suomalainen, ei tilanne tule jatkumaan. Tämä havainnollistaa vain ilmiötä, jossa ensin jokin pienempi yritys saapuu alueelle etsimään malmia. Olennaista kuitenkin on, että tämän jälkeen alueelle saapuu isompi yritys, joka on vastuussa poraamisesta. Tällöin viimeistään kaivostoiminta siirtyy ulkomaisiin käsiin. ”Kullan louhinta Suomessa ulkomaisten yhtiöiden käsissä”, kirjoitti Kauppalehti jo vuonna 2018.

Suomesta onkin tulossa kaivosalan Pohjolan Kongo: ulkomaalaiset omistavat malmit, ja maanomistajille maksetaan vain vähäiset korvaukset.

Miten tämä sitten liittyy Suomen NATO-jäsenyyteen? No siten, että Suomen luonnonvarat ovat nyt amerikkalaisten ja muiden NATO-maiden vapaata riistaa. Jos Suomen poliittinen johto tulevaisuudessa asettaisi rajoituksia ulkomaalaisten yritysten toimintavapaudelle, syntyisi välittömästi kitkaa liittyen NATO- ja DCA-sopimusten toimeenpanoon.

Äärimmäisessä tapauksessa pitäisi pelätä amerikkalaisjohtoista vallankaappausta, Latinalaisen Amerikan malliin. Onhan Suomen maaperälle tulossa runsaasti amerikkalaisia joukkojakin.

Näyttääkin selvältä, että Yhdysvallat Suomen valtamedian avustuksella nostattaa Suomessa Venäjä-hysteriaa, jotta suomalaiset hyväksyisivät mukisematta Suomen luonnonvarojen alennusmyynnin.

VAPAUDEN LIITTO tietää, miten parantaa tilannetta:
1. Haluamme, että Suomi on itsenäinen valtio, joka harjoittaa puolueetonta ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa ja tunnustaa maailman moninapaisuuden. Haluamme, että Suomella on hyvät välit maailman kaikkiin valtakeskuksiin. Tämä mahdollistaa eri toimijoiden taloudellisen kilpailuttamisen Suomen kansan hyvinvoinnin kannalta parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi.
2. Asetamme kotimaiset kaivosyhtiöt ja kotimaassa tapahtuvan jatkojalostuksen etusijalle.
3. Alamme verottaa Suomessa tapahtuvaa kaivostoimintaa.

Ossi Tiihonen
Vapauden liitto r.p.