Sitoutumaton eurovaaliehdokas 2024

Teuvo Hakkarainen 174

Olen 64-vuotias reilu, rehti ja kansallismielinen mies Viitasaarelta. Kuten jo menet tietävät, olen enemmän viihtynyt sahan kuin kirjoituspöydän ääressä ja siksi olenkin lähellä kansaa. Kokemusta kansanedustajuudesta löytyy kahdeksan vuoden ajalta ja europarlamentista viiden vuoden pätkä.

Minulle Suomi, suomalaiset, suomen kieli ja maamme itsenäisyys ovat ykkösasioita. Suomi on suomalaisten maa ja Suomen ovat rakentaneet suomalaiset. Euroopan unioni on muuttunut tulli- ja kauppaliitosta ahdistavaksi, keskusohjatuksi, liittovaltiota muistuttavaksi rakenteeksi, jossa Suomen vastuut ovat yhä isommat. Olemme valtava nettomaksaja ja saamme nettomaksuista palkinnoksi lisää määräyksiä, ohjeita ja kuria. Euron myötä meillä ei ole enää omaa rahapolitiikkaa, kuten kruununsa säilyttäneellä Ruotsilla. Erityisesti luonnonvarojen käytössä ja metsäpolitiikasta Suomesta on tullut reservaatti ja kuuliainen mallioppilas, joka antaa Brysselin pamppujen määrätä mitä metsille tapahtuu ja ulkomaisten kaivosyhtiöiden mellastaa, miten haluavat.

Suomi on kyllä suosittu maa, erityisesti haittamaahanmuuton näkökulmasta. Nykyhallituksen suunnittelemat, korkeintaan näennäiset kiristykset maahanmuuttopolitiikkaan eivät peitä sitä tosiasiaa, että EU-tasolla päätetään maahanmuuton suuret linjat. Suomi ei enää voi itse päättää täydellisesti maahanmuutostaan. Tämän myös huomaa vaikkapa itäisessä Helsingissä tai muissakin kaupungeissa, joissa sosiaaliperäinen, pääosin Afrikan sarvesta ja Lähi-idästä suuntautuvat maahanmuutto on ikävällä tavalla erittäin näkyvää. Koulut ja kadut ovat rauhattomia.

Yksi meppi ei tietenkään voi kaikkea tätä muuttaa, mutta haluan olla vaikuttamassa siihen, millaista keskustelua Suomessa käydään ja kertoa kansalle, että EU ja euro ovat vääriä ratkaisuja Suomelle. En halua olla näennäiskriitikko, joka hiukan arvostelee EU:ta ja sen päätöksiä, muttei kyseenalaista kokonaisuutena Brysselin pakkovaltaa, tulonsiirtoja ja Suomen jäsenyyttä Euroopan unionissa.

Jos tulen valituksi Euroopan parlamenttiin, haluan olla mukana aidon EU-vastaisessa puolueessa muiden kansallismielisten eurooppalaisten kanssa. Jätän muille näennäisen ”ritisoinnin” ja kokoomus-rkp:n miellyttämisen omien hillotolppien toiveessa.

Valitse Vapauden liitto – valitse Suomen vapaus.

Teuvo Hakkarainen