Vapauden liitto vahvistaa toimintaansa Hämeessä

Vapauden liitto osallistui oman historiansa ensimmäisiin vaaleihin kevään 2023 eduskuntavaaleissa. Lähes 30 000 tuhatta suomalaista antoi äänensä Vapauden liitolle. Emme saaneet läpi yhtään kansanedustajaa, mutta saavutimme kuitenkin lähes prosentin kannatuksen koko maan tasolla, mikä on tyydyttävä tulos puolueelta, joka on ollut olemassa vain 10 kuukautta.

Vapauden liiton tunnetuksi tekemistä vaalien alla vaikeutti suuresti EU-Suomessa vallitseva “ohjattu demokratia”, jossa valtajärjestelmä valtamedian tuella pitää uudet puolueet epäreilusti kansalta pimennossa, jotta nykyisiä valtapuolueita ja niiden linjaa ei pystyttäisi haastamaan. Tästä esimerkkinä se, että Vapauden liitto sai Hämeessäkin kutsuja vain aniharvoihin vaalipaneeleihin ja mediahaastatteluihin, joten tilaisuuksia kertoa itsestämme ja tavoitteistamme tässä uusia puolueita syrjivässä järjestelmässä on lähes mahdotonta saada.

Lahden Vapauden liiton panos eduskuntavaaleissa oli kuitenkin merkittävä, sillä jäsenistämme peräti viisi oli Hämeessä Vapauden liiton listoilta kansanedustajaehdokkaana puolustamassa suomalaista kansanvaltaa, suomalaisten vapauksia ja Suomen itsenäisyyttä.

Lahden Vapauden liitto tuleekin jatkamaan määrätietoisesti ja päättäväisesti työtään tavoitteidensa eteen sekä osallistumalla vaaleihin, että rakentamalla kansalaisaktivismia itsenäisyysmielisen poliittisen toiminnan vahvistamiseksi Lahdessa ja Hämeessä. Vastikään Hämeenlinnaan perustettu Vapauden liiton paikallisyhdistys on asiassa myös aktiivinen.

Työ suomalaisten vapauksien puolustamiseksi ja Suomen itsenäisyyden palauttamisen eteen jatkuu kunnes se on voitettu.

Lahden Vapauden liitto ry:n kevätkokous