Vapauden liiton puoluehallitus on nimennyt ekonomi, yrittäjä Vanessa Olsenin kansanedustajaehdokkaaksi kevään 2023 eduskuntavaaleihin Helsingin vaalipiiriin.

Vanessa on tullut tunnetuksi hänen puolustettuaan perusoikeuksia mm. järjestämällä mielenosoituksia (#kadulle), tehtyään yhteistyötä poliisien kanssa ja valittaessaan AVI:n rajoituksista hallinto-oikeuteen, jonka jälkeen Uudenmaan uimahallit ja kuntosalit avattiin. Vanessa on tuonut samankaltaisia ihmisiä yhteen monien vapaa-ajan tapahtumien keinoin ja pyrkinyt sitä kautta luomaan edellytyksiä muutokselle. Aina työ ei ole ollut helppoa – Vanessa on otettu kiinni mielivaltaisesti poliisin toimesta eduskuntatalon portailla.

Tämän lisäksi Vanessa on poistettu voimatoimin Leppävaaran uimahallista koronapassin puuttumisen vuoksi.

Me Vapauden liitossa toivotamme Vanessan ilomielin mukaan toimintaan ja kansanedustajaehdokkaaksemme. Suomi tarvitsee tällaisia rohkeita naisia!

Ossi Tiihonen
puheenjohtaja