Niko A. Kauko.

Olen 46-v graafinen suunnittelija Lahdesta. Olen vankkumaton pitkän linjan itsenäisyysmies sekä kansanvallan ja puolueettomuuspolitiikan puolestapuhuja. Arvomaailmaltani olen perinteisten arvojen kannattaja.

Politiikka itsessään on minulle enemmän väline kuin päämäärä. Olen ollut mukana Suomen itsenäisyyden palauttamiseen tähtäävässä poliittisessa toiminnassa jo parisenkymmentä vuotta, eli toisin sanoen ollut jo pitkään vastustamassa suomalaisia koskevan päätöksenteon ylikansallistamista.

Poliittisen toimintani avulla haluankin puolustaa Suomen kansan oikeutta kansanvaltaiseen Suomeen nykyisen harvainvaltaisen EU-liittovaltion sijasta. Suomella on vain moukan ja maksajan rooli tässä Euroopan isojen maiden suurvaltaprojektissa. EU:n jäsenenä olemme joutuneet häviämisen ja nöyryytyksen kierteeseen, josta on päästävä ulos.

Pelkkiä detaljeja korjaamalla ei suuntaa voida muuttaa koska koko EU:n taloudellinen järjestelmä, jossa ihmiset ovat olemassa taloutta varten eikä päinvastoin, on Suomelle vahingollinen ja tuottaa huonoja hedelmiä; velkaantumista, leikkauksia, pätkätöitä, työttömyyttä, epävarmuutta, syrjäytymistä ja kurjistumista.

Menestyäksemme tarvitsemme kansaa laajasti ja tasaisesti vaurastuttavaa kansallista kapitalismia EU:n ”vapaan kilpailun” opin sijaan. Kansallisen talousjärjestelmän rakentamiseksi tarvitsemme mm. oman lainsäädännön, oman valuutan ja rahapolitiikan, oman kauppapolitiikan ja oman ulkopolitiikan. Kaikki nämä ovat välineitä, jotka EU on meiltä vienyt ja tehnyt meidät siten kyvyttömiksi ajamaan kansallista etuamme.

Onneksi on havaittavissa, että vuosi vuodelta yhä useammat suomalaiset ovat heräämässä erilaisten kokemuksien kautta siihen miten EU-jäsenyys ajaa Suomea kiihtyvällä vauhdilla aina vain syvempään ahdinkoon. Suomen nykykurssi on monella tapaa kestämätön ja kansan on lopulta herättävä tähän tosiasiaan isoin joukoin myös äänestyskopilla.

Suomalaiset tarvitsevat eduskuntaan kansallismielisiä päättäjiä, joille Suomen etu on päätöksiä tehdessä ensisijainen. Vain näin maan suuntaa on mahdollista saada käännettyä ajoissa ja hallitusti. Vapauden liitto on rakennettu välineeksi, jolla tämä muutos voidaan toteuttaa, mutta kurssin korjaus on siis lopulta äänestäjien käsissä.

Vaalilupaukseni on taistella Suomen kansan vapauden ja hyvinvoinnin puolesta kaikin voimin myös tulevaisuudessa samoin kuin tähänkin asti – ja tämä lupaus pitää riippumatta siitä valitaanko minut eduskuntaan taikka ei.

Toivon äänestäjille viisautta ja rohkeutta näihin tärkeisiin vaaleihin!

Niko Aleksanteri Kauko
Vapauden liiton 2. varapuheenjohtaja