DCA-sopimuksella Suomi-neidosta tehtiin USA:n marionetti

USA:n kanssa allekirjoitettu DCA-puolustusyhteistyösopimus on lähinnä jatkumoa ja päätepiste sille vuosikymmeniä jatkuneelle poliittiselle linjalle, jolla Suomesta on kansalta kysymättä askel askeleelta tehty USA:n sotilaallista ja geopoliittista vasallia. DCA-sopimuksen johdosta Suomi on nyt virallisestikin USA:n eteentyönnetty sotilasalue ja asevarikko, jossa USA:n asevoimat voivat vapaasti tehdä mitä ne haluavat ilman että edes Suomen laki koskee niitä.

Kahdenvälinen DCA-sopimus USA:n kanssa osoittaa ja vahvistaa todeksi myös sen ettei edes kiihkeästi Natoon halunnut Suomen valtiojohto, joka vei Suomen omien lupauksiensa vastaisesti ilman kansanäänestystä sotilasliiton jäseneksi, luota Naton antamiin turvatakuisiin. Eli käytännössä valtiojohto on samaa mieltä Naton antamien “turvatakuiden” epäluotettavuudesta kuin Naton vastustajatkin.

Ulkopoliittisesti kykenemätön ja taitamaton valtiojohtomme, joka on laiminlyönyt hyvien naapurisuhteiden ylläpidon ja omilla toimillaan vain jatkuvasti kiristää niitä, elääkin jatkuvassa pelossa. Pelkojaan hälventääkseen se solmii kiireellä Suomelle epäedullisia sopimuksia, joilla Suomen turvallisuutta ja itsenäisyyttä heikennetään niiden vahvistamisen sijasta.

Suomen valtiojohdon ulkopoliittisen ajattelun naiiviutta ja lyytnäköisyyttä osoittaakin erinomaisesti se, että näitä sopimuksia solmitaan useampia eri kirjainyhdistelmillä (MOU, NATO, DCA) käytännössä saman voiman eli USA:n kanssa. Naruja siis kiinnitetään samaan kohteeseen ja ajatellaan, että ne vahvistavat toinen toistaan. Näin ei kuitenkaan ole, vaan on kristallinkirkasta, että jos USA vetäytyy esim. Natosta, niin se suurella todennäköisyydellä vetäytyy myös DCA-sopimuksesta, koska taustalla oleva syy USA:n vetäytymiseen tulee olemaan se, että USA haluaa tai sen on pakko keskittää voimavaransa ja huomionsa sen omiin asioihin. Tähän suuntaan sitä ajavat sen vakavat taloudelliset ja sisäiset ongelmat.

Se, että USA olisi mahdollisesti pikaisestikin vetäytymässä Natosta tai olisi uudelleen arvioimassa sen roolia ja tehtävää, ei ole salaliittoteoriaa vaan tällainen kohta löytyy USA:n presidenttikisaa ylivoimaisesti johtavan Donald Trumpin kampanjasivuilta. Ja on USA:n tuleva presidentti sitten kuka tahansa niin USA joutuu lähitulevaisuudessa pakosta saman arvion eteen.

DCA-sopimus onkin jatkumoa Suomen järjenvastaiselle ja itsetuhoiselle atlantistiselle ulkopoliittiselle linjalle, jossa vihollista etsitään läheltä ja ystävää kaukaa Atlantin takaa. Lisäksi kaikki on tehty ymmärtämättä tai välittämättä mitään siitä, että USA:n sotilaallinen ja poliittinen voima ei ole enää menneiden vuosikymmenien tavoin kestävällä perustuksella.

Suomen turvallisuuspolitiikka on nyt käytännössä yhden ja saman kaukaisen maan varassa, johon meidät on kiinnitetty usealla pitkällä ja heikolla narulla. Näillä naruilla Suomea ohjataan USA:sta geopoliittisen marionetin tavoin, mutta USA voi halutessaan päästää niistä irti, jolloin Suomi- neidolle käy kuin hylätylle nukelle.

Onkin selvää, että Vapauden liiton ajamat asiat, eli itsenäisyys, omaan voimaan ja taitoon luottaminen sekä hyvät naapuruussuhteet ja aktiivinen puolueettomuuspolitiikka ovat paras ja kestävin ratkaisu Suomen turvallisuuden takaamiseksi, ei kaukaiseen ja horjuvaan jättiläiseen kiinnitetyt heikot narut.

Vapauden liiton puoluehallitus