JULKILAUSUMA 14.1.2024 Lahden Vapauden liitto ry

Lahti Energia on pidettävä kaupunkilaisten omistuksessa

Lahti on kulkemassa samoja kurjuuttamiseen johtavia jalanjälkiä Lahti Energian myyntiaikeissaan kuin Suomi kulki Caruna-kaupoissa. Lyhytnäköinen voitonkiilto silmissä koko Lahden alueen elinvoimalle ollaan tekemässä pidemmällä tähtäimellä vakavaa vahinkoa.

Halpa ja ennustettavan hintainen energia on perushyödyke, joka on edellytys yhteiskunnan hyvinvoinnille. Jos Lahti Energian myynti toteutuu edes osittain, niin seurauksena on kiihtyvä negatiivinen kehitys, jolla tämä perusedellytys ajetaan askel askeleelta alas. Kaupan toteutuessa lahtelaiset asetetaan suurella todennäköisyydellä ahneiden ylikansallisten pääomasijoitusyhtiöiden ja keinottelijoiden lypsettäväksi, jotka vähät välittävät muusta kuin voiton maksimoimisesta omistajilleen, sillä niiiden etu on kiskoa mahdollisimman suurta voittoa energian kuluttajilta. Näin koko alueen taloutta kuristettaisiin kun entisestään kohoavat energian hinnat tulisivat leikkaamaan suuresti pois sekä yksityistä kulutuksesta että yritysten toimintamahdollisuuksista. Lahti Energian myynti voikin täyttää kaupungin taskuja lyhyen hetken, mutta pidemmällä tähtäimellä se tulee kokonaisvaikutuksiltaan erittäin tappiolliseksi.

Pohjimmainen syy sille, että Lahti Energia yleensäkään halutaan myydä, löytyy vanhojen puolueiden ideologiaa, ajattelua ja linjauksia hallitsevasta globalismista, joka on syynä siihen, että ne siirtävät jatkuvasti sekä tuotantoa, omistusta että päätösvaltaa pois Suomesta ja siten heikentävät Suomea ja vaikeuttavat tavallisen ihmisen elämää. Vanhat puolueet eivät siis pidä mistään kansallisesta eivätkä ne aja Suomen kansallista etua, vaan ne tukevat ylikansallistamista, jossa suomalaisten edut joutuvat jatkuvasti kasvottomien ja kaukaisten voimien intressien poljettaviksi.

Vapauden liitto on lokalistipuolueena selkeä vastavoima globalisteille; kannatamme itsenäistä kansallisvaltiota ja sen myötä paikallista päätöksentekoa sekä mahdollisimman suurta ja laaja-alaista kansallista omavaraisuutta, jotka yhdessä johtavat työpaikkoihin, hyvinvointiin, vaurauteen ja turvallisuuteen.

Lokalismi tarkoittaa sitä, että ihminen tekee päätökset elämästään itse. Jos päätökset vaativat laajempaa ihmisjoukkoa, ne tehdään niin lähellä yksilöä kuin mahdollista. Lokalismin avulla Suomi voidaan nostaa uuteen kukoistukseen nykyiseltä velkaantumisen ja näivettymisen tieltä, mutta se edellyttää sitä, että kansa lopettaa globalismia ajavien puolueiden äänestämisen ja alkaa tukemaan lokalismia.

Lahden Vapauden liiton hallitus