Helsingin asuntokapina

Vuokrat nousevat kohtuuttomasti – eikö asunto ole enää perusoikeus ja perustarve hyvinvointivaltiossa?

Valtakunnan medioissa on käsitelty miten mm. Helsingin kaupungin asunnot Oy (Heka) suunnittelee ensi vuodelle valtavia vuokrankorotuksia. Hekan hallitus on tarkoitus vahvistaa vuoden 2024 vuokrat jo lokakuussa, jolloin asukkaat saavat tiedon oman asuntonsa vuokrasta. Uudet vuokrat tulevat voimaan 1.1.2024. Alueiden kunto ja arvostus eivät nouse kaikkialla samassa tahdissa tulevien korotusten kanssa. Asuntojen kunto ja vuokralaiset pitäisivät olla tärkeitä asioita vuokranantajille.

Samaan aikaan on myös laajasti uutisoitu miten korona-ajan asuntojen huippuhinnat ovat muisto vain, ja kuinka lainojen korot ja vastikkeiden nousu sekoittavat kunnolla asuntomyyntiä ja asunnot jäävät nyt käsiin.

Koska läpinäkyvä viestintä on molempien etu, Helsingin Vapauden liitto ry järjestää ”Helsingin asuntokapina” -tapahtuman lauantaina 7.10 klo 14-16 Työväenopiston Opistotalolla osoitteessa Helsinginkatu 26, Helsinki. Tilaisuus on yleisö- ja keskustelutilaisuus, jossa Vailla vakinaista asuntoa ry:stä puheenvuoron tulee pitämään palvelupäällikkö Jussi Lehtonen. Kiinteistönvälittäjänä puhumassa on Sari Hämäläinen sekä paikalla on myös Hekan asukastoimikunnan jäseniä.

Tervetuloa saamaan tietoa asuntojen nykytilasta ja tulevaisuudesta! Vapaa pääsy ja kahvitarjoilu.

Media on myös tervetullut kuuntelemaan mielenkiintoisia puheenvuoroja.

Lisätietoja tilaisuudesta antaa:

Susanna Strandvik, sihteeri