Vapauden liiton puoluehallitus on nimennyt Marko ’Käkö’ Lyytikäisen ehdokkaaksi vuoden 2023 eduskuntavaaleihin Uudenmaan vaalipiiriin. Tervetuloa Vapauden liiton eduskuntavaaliehdokkaaksi ja mukaan Vapauden liiton toimintaan!

57 vuotta sitten synnyin Töölössä ihmettelemään maailman menoa ja ihmetystä on riittänyt näihin päiviin nykyisessä asuinpaikassani Espoon Matinkylässä.

Olen tullut siihen tulokseen jotta pystyäkseen vaikuttaa tulee liittyä poliittiseen puolueeseen ja kohdallani se tarkoittaa Vapauden liittoa jonka ohjelma ja arvot täsmää omien arvojen ja mietteiden kanssa.

Olen aina ihmetellyt esimerkiksi sitä mihin ihmeeseen menevät autoveroista ja käyttömaksuista kerätyt varat kun katselee missä kunnossa tiestö on ja miten kallista polttoaine on, olisihan se hienoa jos jatkossa me päästään vaikuttamaan myös tuohon epäkohtaan.

EU:sta täytyy erota heti, itsenäisyytemme täytyy saada takaisin ja meidän pitää itse päättää mihin markkamme käytämme.

Maahanmuuttajat ovat tervetulleita kunhan tulevat töihin ja maksavat veronsa Suomeen niin kuin me muutkin.

Terveydenhoito- ja huolto täytyy saattaa sille tasolle kuin se oli ennen niin että kun hoitoa tarvitaan sitä saadaan ja se on oikeata ja Suomen kielellä toimitettua.

Olen auto-ja moottoripyöräharrastaja, autot ja moottoripyörät tulevat Amerikasta eli ajan amerikkalaisilla ajoneuvoilla. Harrastukseen kuuluu myös kerhot ja olenkin perustajajäsen kerhossa Finnish Dart & Valiant Association FDVA ry , perustettu 1987 ja toimin tällä hetkellä kerhon puheenjohtajana. Olen myös jäsen Harley Davidson club of Finland-kerhossa.

Ammattini on tällä hetkellä noutomyyjä, teen mobilehydrauliikkaa asiakkaille. Olen myös toiminut automyyjänä, rakennusmiehenä ja autolähettinä niin paketti-kuorma-auto kuin henkilöautollakin.

Olen onnellisesti naimisissa ja aikuinen poikani asuu viereisessä kylässä.

Käkö Lyytikäinen

Sosiaalisesta mediasta minut löytää