Vapauden liiton puoluehallitus on nimennyt Tommi Messin ehdokkaaksi vuoden 2023 eduskuntavaaleihin Pirkanmaan vaalipiiriin. Tervetuloa Vapauden liiton eduskuntavaaliehdokkaaksi ja mukaan Vapauden liiton toimintaan!

Olen kohta 43-vuotias kolmen lapsen isä Tampereelta. Elämänarvoni ovat kristilliset.

Ammattitutkintoja on kaksi, viimeisin lähihoitajan tutkinto. Työssä olen ollut erilaisissa sosiaali- ja terveysalan työtehtävissä, mm. kouluohjaajana kouluissa, ohjaajana turvapaikanhakijoiden yksikössä ja autismikuntoutuksen parissa.

Poliittinen heräämiseni on tapahtunut viime hallituksen aikana, jolloin ikäihmisten hoivan kriisit tulivat median tietoon. Kritiikkiä esitän hallituksen asettamien rajoitusten laajuutta ja niiden oikeellisuutta kohtaan. Monen yrittäjän ja perheen hyvinvointi on vaarantunut. Moni yrittäjä on päättänyt työnsä. Tuntuu kuin eläisimme uudelleen 90-luvun suurta järjestettyä ja suunnittelua lamaa ja ahdinkoa. Hallituksen toimet monien kriisien päättämisestä ovat puuttuneet. Erityisesti sote-alan velvollisuus todistaa sairastettu covid-19 -tartunta tai ottaa rokote. Moni työnantaja on ollut ongelmissa, mistä saada oikeanlaisia sijaisia. Sote-alan hätä on jätetty kuulematta. Ehdotan jokaiselle työnsä ja työoikeuden menettäneelle sote-alan työntekijälle asianmukaisesti korvausta tästä ansion menetyksestä.

Viimeisenä ihmettelyn aiheenani on Suomen liittyminen Natoon kahden mielipidemittauksen turvin. Kuitenkin kielteisiä vastauksia annettiin yli 90% lausuntopalvelussa kyseistä asiaa kohtaan. Johtavatko maatamme Suomen kansan edustajat vai edustavatko he vain itseään ja/tai jotain toista ryhmittymää? Ehkäpä näemme 90-luvun toisinnon ja meitä valmistetaan liittovaltioon?

Mitä sinulle merkitsevät Koti, Uskonto ja Isänmaa? Minulle nämä ovat luovuttamattomia arvoja, joista on joskus taisteltu. Passiivisuus ei ole ratkaisu.

Tommi Messi