Sitoutumaton eurovaaliehdokas 2024

Rauli Mäkelä

Olen espoolainen 77v eläkkeellä oleva lääkäri, puoliso, isä ja isoisä. Seuraan huolestuneena luonnon ja yhteiskunnan kehitystä, joka menee valitettavasti huonompaan suuntaan ja siksi olen ryhtynyt kansalaisaktivistiksi useammalla alueella.

Ensimmäinen ”ulostuloni” oli olla käynnistämässä kansalaisaloitteita kansalaisten ja luonnon suojelemiseksi jatkuvasti kasvavalta mobiilisäteilyltä. Pelkään myös, että 5G:stä voidaan rakentaa kansalaisia kuristava valvontakoneisto Kiinan esimerkin mukaisesti.

Toinen ”ulostuloni” oli liittyä niihin lääkäreihin ja tutkijoihin, jotka vaativat ehdotonta koronarokotuskieltoa perusterveille lapsille, joiden vaara sairastua vakavaan koronatautiin on olematon ja rokotuksista on siis odotettavissa vain haittoja. Toimin yhä aktiivisti Pelastetaansuomenlapset.fi – ryhmässä, joka mm. vetosi voimakkaasti syksyllä 2021 kansanedustajiin etteivät ne hyväksyisi koronapassia eivätkä sairaanhoitohenkilöstön pakkorokotuksia.

Vaikka edellä mainitut aiheet saavat suuren osan huomiostani, en voi olla näkemättä isänmaallemme tuhoisaa kehitystä, jossa pieni päättäjien joukko taluttaa muuta kansaa haluamaansa suuntaan.

Saimme päättää kansanäänestyksellä liittymisestämme EU:hun, mutta ei enää liittymisestä tuhoisaan yhteisvaluutta euroon. Massiivit etelään suunnatut EU- tukipaketit päätettiin kansan mielipidettä kysymättä ja päätös hakea NATOn jäsenyyttä tehtiin pelottelun jälkeen ilman kansaäänestystä. Nyt näyttää myös siltä, että Suomea ollaan taluttamassa suurten valtioiden jyräämäksi maksumieheksi EU-liittovaltioon mahdollisimman salatusti ilman mitään mahdollisuutta kansalaiskeskusteluun äänestyksistä puhumattakaan.

Kesämökkikuntamme on surullinen esimerkki maaseudun elinvoiman kuihtumisesta ja palveluiden katoamisesta. Ketkä tuottavat suomalaista ruokaa suomalaisille tulevina vuosina?

Ongelmien ja epäkohtien luettelointi ei tietenkään itsessään auta. Siksi haluan vaikuttaa EU:ta tervehdyttävästi Vapauden liiton sitoutumattomana ehdokkaana.

Rauli Mäkelä

Mielipiteitäni sosiaalisessa mediassa: