Julkaisuvapaa tiistaina 5.12.2023 klo 10.00

MEDIATIEDOTE

EU-ASIANTUNTIJA JA POLITOLOGI OLLI KOTRO SIIRTYY VAPAUDEN LIITTOON

Aiemmin mm. Jussi Halla-ahon, Pirkko Ruohonen-Lernernin, Sampo Terhon ja Laura Huhtasaaren avustajana EU-parlamentissa lähes 10 vuotta vaikuttanut Olli Kotro siirtyy Vapauden liittoon.

Kotro eroaa perussuomalaisista ja liittyy Vapauden liittoon tällä päivämäärällä. Olli Kotro eroaa myös paikallisyhdistys Perussuomalainen Helsinki ry:n jäsenyydestä.

Vapauden liiton puoluehallitus on samalla nimittänyt Olli Kotron 9.6.2024 pidettäviin eurovaaleihin ehdokkaaksi.

Olli Kotro on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja hän omaa pitkän taustan EU-parlamentissa. Monipuolisen työkokemuksen lisäksi Olli Kotrolla on erinomainen saksan, ranskan, englannin ja ruotsin taito ja A2-taso venäjän kielessä.

– Perussuomalaiset on muuttunut kokoomuksen apupuolueeksi ryhtyen kannattamaan EU:ta, euroa, NATOa ja pakkorokotuksia. Haluan olla mukana patrioottisessa liikkeessä, joka asettuu selkeästi EU-liittovaltiokehitystä vastaan ajaen vaurasta, vapaata ja itsenäistä Suomea, toteaa Olli Kotro.

Vapauden liitto lähtee eurovaaleihin kampanjoimaan itsenäisyyden puolesta haastaen vallitsevan EU-liittovaltiokehityksen ja koko Suomen EU-jäsenyyden.

– On meille arvokasta, että saamme kielitaitoa, kokemusta ja EU-asiantuntemusta puolueeseemme. Olli Kotro on tervetullut riveihimme ja tiedän, että hän tulee tekemään kaikkensa Suomen vapauden eteen EU-liittovaltiota vastaan, kertoo Vapauden liiton puheenjohtaja Ossi Tiihonen.

Katso Olli Kotron haastattelu asiaan liittyen: https://positv.fi/videot/olli_kotro/

Lisätiedot:

Olli Kotro