Olen 40-vuotias rakennusalan yksityisyrittäjä Nakkilasta. Olen kolmilapsisen perheen isä ja kotoa löytyy myös kissoja sekä koiria.

Tärkein arvoni vapaus jonka korkeimpana muotona on sananvapaus. Loukkaantuminen ei ole syy kieltää kenenkään sananvapautta. Kehollista koskemattomuutta puolustan myös järkkymättömästi. Poliitikkojen ei kuulu leikkiä lääketieteellisiä asiantuntijoita, eikä millään tapaa ohjata ihmisiä tekemään itseään koskevia lääketieteellisiä toimenpiteitä. Myös raiskaus- ja muut väkivaltatuomiot pitää ehdottomasti korottaa vastaamaan ihmisten oikeustajua.

Olen kolmattakymmenettä vuotta ollut huolissani Suomen kehityssuunnasta ja eritoten maailmasta jonka lapsillemme jätämme. Yhteisölliset omavaraisuustaidot ja vanhat työtavat ja viisaudet ovat olleet lähellä sydäntäni koko ikäni.

Suuremmassa mittakaavassa Suomen kokoinen valtio olisi varsinkin nykytekniikalla kykenevä kaikessa välttämättömässä täydelliseen omavaraisuuteen ja siihen Suomen pitäisi aidosti pyrkiä. Suomalaisilla kuuluu olla etuoikeus Suomesta löytyviin luonnonvaroihin. Ihmisille välttämättömillä asioilla ei saa rahastaa.

EU:n pitäisi palata sellaiseksi jolla se suomalaisille markkinoitiin, eli vapaan liikkuvuuden ja helppojen kauppasopimusten yhteisöksi, muuten Suomen etu on ehdottomasti erota EU:sta. EU on viime vuodet vajonnut voimakkaasti kohti dystooppista liittovaltiota jossa demokratian ulkopuolelta valitut johtohenkilöt ovat saaneet paljon enemmän valtaa kuin äänestetyt ihmiset.

Suomen Nato-hakemus pitää ehdottomasti peruuttaa. Tässä kuten muissakin päätöksissä pitäisi ottaa oppia muista maista. Pienien Natoon liittyneiden maiden maanpuolustus on lähes järjestään merkittävästi heikentynyt kun sotilasbudjetti käytetään ulkoa ohjatusti Naton vaatimukset täyttäväksi. Paras puolustus luodaan maan omaan paikalliseen asiantuntemukseen perustuen. Suomen maanpuolustus on entuudestaan erinomainen ja on perustunut siihen tosiasiaan, että Suomen valloittamisessa ei ole ollut järkeä. Hyvä naapuri ja varteenotettava maanpuolustuskyky. Natoon liittyminen muuttaa tätä tasapainoa ja on jo nyt tehnyt Suomesta suurvaltojen pelinappulan. Puolueettomuus pitää yrittää kaikin keinoin palauttaa.

Suomeen pitäisi perustaa riippumaton perustuslaki- ja ihmisoikeusrikostuomioistuin.

Pienyrittäjänä haluan, että yrityspolitiikassa otetaan huomioon myös matalatuloiset ja sivutoimiset yrittäjät ja tehdään aitoja päätöksiä sen eteen, että pienet yritykset voisivat helposti palkata henkilökuntaa ja että työntekijällä olisi kannattavaa ottaa lyhyempiäkin töitä vastaan ilman rankaisevia karensseja. Niin lainsäädännössä kuin valtionhankinnoissa pk-yritysten pitäisi voida reilusti kilpailla samalta viivalta suuryritysten kanssa tuotteissa ja palveluissa joita he kykenevät tuottamaan. Suuryritysten tuki- ja veronkiertoautomaatit pitää saada kuriin. Koronapolitiikan kaltaiset sattumanvaraisten toimialojen mielivaltaiset rankaisut pitää ehdottomasti jatkossa estää.

Yle:n johto pitää ehdottomasti vaihtaa ja Yle:n täytyy ehdottomasti palata oikean journalismin pariin tai rahoitus lopettaa. Valtion verorahoilla tuotettu yksipuolinen sanelupropaganda ei kuulu demokraattiseen valtioon.

Tietotekniikan päätökset tähän päivään. Suuryritysten rahastusautomaateista kohti aitoa kilpailua ja kehitystä.

Mikael Lind

Twitter: https://twitter.com/Mikael__Lind