Terve!

Ikää on kertynyt 34-vuotta ja olen isä, kumppani ja monille kaveri. Asun Helsingissä, jossa olen asunut jo yli viisi vuotta. Kotoisin olen Itä-Vantaalta. Tällä hetkellä työskentelen myyjän työtehtävissä rakennusalalla. Koulutukseltani olen media-assistentti. Vapaa-ajallani harrastan vapaaehtoista reserviläistoimintaa, koirien kanssa ulkoilua ja monipuolista liikuntaa – lumilautailusta kamppailulajeihin.

Aikaisemmin en ole ollut mukana politiikassa, joten oma politiikkapolkuni alkoi vasta Vapauden liiton käynnistyttyä, jossa nyt toimin aktiivisena paikallisosaston jäsenenä. Vapauden liitto edustaa juuri niitä arvoja, jotka koen tärkeinä meidän kauniille Suomi-neidolle. Sen takia olen mukana eduskuntavaaliehdokkaana. Tämä maa tarvitsee uudistuksia – hyvin valoisia ja kirkkaita.

No, mitä minä ajattelen Suomesta? Millainen on sitten minun Suomeni?

Olen sitä mieltä, että meille kaikille kuuluu vapaus. Kannatan kovasti mielipiteiden ja sananvapauden luomaa keskusteluilmapiiriä. Valitettavasti sensuuri elää vahvasti nykyisessä keskustelukultuurissamme, joten minun Suomessani pitää saada sanotuksi se, miten kokee asiat, ilman että niistä joutuu oikeuslaitoksen kuumotuskaruselliin pyörimään aivan mitättömistä syistä.

Minun Suomeni ei saa EU:sta sellaista hyvää kansallemme, joita sen alkuperäinen tarkoitus on ollut toteuttaa. Brysselin päätöksistä on päästävä eroon, koska sitä kansallinen päätösvaltamme tarvitsee.
Lapsuudessani oli vanha kunnon markka käytössä. Se oli vasta hieno rahayksikkö. Mitäs jos tehtäisiin talkoot ja otettaisiin markka takas käyttöön ja heitettäisiin EURO roskikseen? Minä olen ainakin mukana – olethan sinäkin! Markan ostovoima oli paljon paremmalla tolalla euroon nähden. Markka on saatava takaisin rinnakkaisvaluutaksi aluksi ja myöhempien toimenpiteiden jälkeen, Suomen on jätettävä euro valuuttana historian kirjoihin!

Suomen valtion kassa ei kestä ylisuurta humanitääristä maahanmuuttoa, koska meillä on jo maahanmuutossa sisäpoliittisia ongelmia ja niiden ei tule kasvaa jättimäisiksi. Maahanmuuttotaustan omaavien katujengien kanssa olisi syytä olla hereillä. En koe asiaa kovin hyvänä kehityksenä, kun jo Vantaalla maahanmuuttotaustaiset jengit pyytävät ”tietullimaksuja” Suomen viattomilta kansalaisilta. Tähän täytyy tulla joku roti! Suomessa pitää pystyä kävelemään kadulla kuin kadulla rauhassa ja turvassa.

En kannata NATO:a vaan rautaisen lujan taktisen terävän vahvoja puolustusvoimia, jotta leijonakansamme saisi elää vapaana ja rauhassa, niin kuin tähän asti vuosikymmenet olemme eläneet. Puolustusvoimien budjetti on pystyttävä turvaamaan tarpeeksi kovalla tasolla, jotta pystymme ylläpitämään varuskuntia, ostamaan selviytymisvarusteita, treenauttamaan varusmiehiä ja naisia sekä ennenkaikkea kehittämään reserviläisten operatiivista toimintaa. Reserviläiset ovat se maamme maanpuolustuksen suurin leijonalauma, jonka ansiosta puolustuksemme on tarkka, tehokas, periksiantamaton ja suurella sinivalkoisella sydämellä sykkivä – koska me olemme suomalaisia.

Kiitos siitä, että luit tänne saakka – ja sain jakaa ajatuksiani Suomestani.

Vaalikampanjaani varten tulen lisäämään materiaalia ainakin seuraavin kanaviin, jotka ovat alapuolella. Tulen myös jalkautumaan kentälle kevään aikana – tule juttelemaan! Myös muita kanavia on työn alla!

Vapauden liitolla on mainioita ehdokkaita ympäri valtakunnan. Muista äänestää 2.4.2023 sunnuntaina!

Anssi Rajapaltio