Olen 42-vuotias viiden kouluikäisen lapsen isä pohjois-helsinkiläisestä lähiöstä. Työskentelen asiantuntijatehtävissä elintarvikekaupan alalla.

Haluan palauttaa Suomen itsenäisen päätösvallan takaisin nykyisten valtapuoleiden harjoittamasta politiikasta, jossa olemme pelkkä Brysselin yksinvaltaisten komissaarien äänetön lattiariepu, jakamassa vastikkeettomia miljardeja sinne, tänne ja tuonne omasta kansantaloudestamme ulos. Tällainen tahdoton ja epäitsenäinen nykypolitiikka on täysin kestämätöntä pienelle kansakunnalle jollainen olemme. Eduskunnan äänestyksissä lainvastainen ryhmäkuri on kiellettävä; jokaisessa äänestyksessä edustaja äänestää omantuntonsa mukaan ja vain siten, miten on äänestäjille vaaleissa luvannut eikä siis siten, mitä nappia puoluejohto milloinkin käskyttää painamaan.

Suomen on seistävä omilla jaloillaan tai muussa tapauksessa meille käy todella huonosti ajopuuna maailmanpolitiikan tuuliajolla. Aito kansainvälinen valtioiden välinen yhteistyö ja kaupankäynti on vastavuoroista, eikä se voi perustua yksipuoliseen saneluun jota Suomea kohtaan nyt toteutetaan, heikon eduskuntamme ja nykyisten heikkojen valtapuolueidemme ansiosta. Teknologisen kehityksen huippumaana meiltä löytyy aina tuotteita ja palveluita, joita maailmalla halutaan ostaa. Nämä asiat meidän on pidettävä omissa käsissä ja valjastettava tomimaan kansalaistemme parhaaksi, jotta kansamme kehitys ja hyvinvointi turvataan. Kannatan vahvoja itsenäisiä kansallisvaltioita, monien kansojen värikästä eurooppalaista tilkkutäkkiä! Nykyinen EU äärimmäisessä korruptiossaan ajaa kaikkia eurooppalaisia kansallisvaltioita alas ylikansallisten sijoituspiirien pörssipelin alttarille, kaikesta halutaan samanlaista hengetöntä mössöä. Pahiten kärsimme me pohjolan perukoilla, EU:n syrjäisenä keskuksiin kupattavana periferiana.

Kotimainen ruoantuotanto ja omavaraisuus on pelastettava kaikin mahdollisin keinoin, ja kotimaisen energian tuotantoa on vahvistettava ottamalla mm. turpeen käyttö välittömästi takaisin.

Lapsille on taattava turvallinen kasvuympäristö, monipuoliset kohtuuhintaiset harrastusmahdollisuudet ja laadukas peruskoulutus, julkisia terveydenhuoltopalveluita unohtamatta. Vanhuksille taattava ihmisarvoinen vanhuus, yksityiset voitontavoittelijat kitkettävä kokonaan pois vanhainkoti-toiminnasta.

Suomen maanpuolustuksen on perustuttava vahvaan omaan puolustusarmeijaan, joka ei liittoudu minkään ylikansallisten tarpeiden ja konfliktien edunvalvojaksi, jollaista esimerkiksi sotilasliitto Nato edustaa. Jos luovutamme maaperäämme ulkoisten tahojen kuten vaikkapa Naton tai jonkin muun sotilaallisen liittouman käyttöön, se vaarantaa koko kansakuntamme tulevaisuuden. Kukaan ei koe meitä sotilaallisena uhkana kun pidämme itsemme sotilaallisesti liittoutumattomana kansainvälisten konfliktien ulkopuolella, rauhantahtoisena maana.

Some -kanavat:

Timo Sotikoff