Hei ! Olen 57 vuotias mies Hämeen seudulta Lopen kirkonkylästä. Vietän todella paljon aikaa somessa(fb) politiikan parissa ottaen kantaa milloin mihinkin konkreettisen ajankohtaiseen tai sitten abstraktimpaan. Olen aktiivisesti seurannut yhteiskunnallisten asioiden kehittymistä jo vuosia eikä suunta ole hyvä, ei edes kohtalainen, vaan sitä pitää muuttaa vielä kun voisi saada jalat irti eu ”tervasta”. Näen, että tällä menolla Suomen tulee olla jatkossa kansallisvaltio täydellisine itsemääräämisen oikeuksineen.Olen tällä hetkellä eläkkeellä 8 vuotta sitten tapahtuneen accidentin eli tapaturman vuoksi mutta hyvin olen toipunut,eteen päin mennään ja tässähän sitä nyt on työhakemus vireillä kun ehdolle lähdin.

Olen valmis sanomaan ei kaikelle normaalia elintilaa ja luonnollista elämistä ja ihmisen vapautta omaan itseensä kaventavalle ulkopuoliselle vaikutukselle ja kyllä sellaiselle, joka oikeasti uudistaa, paino sanalla oikeasti.Oikeasti pandemiaa on arvosteltu paljon ja mielestäni se oli oli ylireagoitu isosti.Olemme mukana kuin omituisessa etäpelissä, joka samaan aikaan kaventaa vapauksia ja jossa mennään ees taas nostamalla roimasti esim. kustannuksia, maksuja, hintoja ja tullaan yksi pykälä alas ja silti laskut, maksut ja hinnat jäävät kuitenkin edelleen kohtuuttomalle tasolle pakottaen kuin huomaamatta ”uuteen normaaliin”. Edullinen ja ennen kaikkea turvallisen varmasti jatkuva energia on myös vapautta itseään, joten sähköverkon voisi vaikka kansallistaa. Mielestäni energia on perusoikeus eikä harvojen oikeus. Miten olisi perustuslaki tuomioistuin myös Suomeen?

Ekaan oikeeseen duuniin menin 14 vuotiaana Metsolan hautausmaalle palkan ollessa 10mk, 60 penniä. Työpaikkoja minulla on ollut yhteensä liki noin tusinan verran. Raksalla 17 ikäsenä eka kerta ja parilla muulla raksalla myöhemmin.Paperitehtaan rannassa tukkijätkänä -80 loppupuoli tukkilauttoja niputtamassa varastoon järveen. Kunnalla puutarhahommissa, kattotiili tehtaalla(Partek), koulunkäyntiavustajana Jalavan koulussa, urheilukentän huoltohommissa/valvojana, Lohjan aluesairaalassa huoltomiehenä, meijerissä maitorullakko radan hoitajana, Oulunsalon lentokentällä turvatarkastajana ilmailulaitoksen palvelussa(nyk.Finavia), Wsoy telemarkkinointi, CTF solutions sähkösopimukset, sähköasentajan hommia jonkun verran mm.Heikan koululla Forssassa.Santahaminassa valmistuin jääkäriksi 1. Jääkärikomppania.

Ylioppilaaksi kirjoitin Lohjan lukiosta -84 keskinkertaisin paperein paitsi matematiikka lähti Yo tutkintolautakunnalle Laudaturina. Vaasan Ammattikorkeakouluun(AMK) pääsin -98 ja vaihdoin koulua Kymenlaakson ammattikorkeakouluun v.2000. Olen harrastanut keksinnöllistä toimintaa myös ja jätin itse laatimani patentin Patentti- ja rekisterihallitukseen v.-98. Patentti myönnettiin v.2002 hakemus numerolla 982325. Prototyypin tekoon sain keksintösäätiöltä sen aikaista sitä rahaa 4000 mk ennen euron tuloa. Keksintöni oli ns.sosiaalinen keksintö eli ikäihmisten, reumaa sairastavien ja heikon tartuntavoiman omaavien apuväline.

www.twitter.com/jargjari
www.instagram.com/jarijarg/