Vapauden liiton puoluehallitus on nimennyt kaksi uutta ehdokasta kevään 2023 eduskuntavaaleihin Varsinais-Suomen vaalipiiriin. Tervetuloa mukaan Vapauden liiton toimintaan ja kansanedustajaehdokkaiksi!

Marjo Mandell

Uiminen
Lukeminen

Luonne:
Positiivinen, ratkaisukeskeinen, empaattinen, aurinkoinen ja pienen puolella sitkeästi kuin terrieri

Motto:
”Menestyminen on sitä, että kaikki tarpeellinen tulee hoidettua”

Miksi olen mukana vapauden liitossa ja toivon, että sinäkin olisit?

Pyydän sinua viettämään hetken kanssani pohtien mihin Suomen suurilla uhrauksilla hankittua
itsenäisyyttä ja vapautta ollaan nykypolitiikkojen toimesta viemässä. Jatkammeko matkaa kuin
lammaslauma kaivoa kohti vai päätämmekö herätä ajoissa ajattelemaan ja toimimaan, jotta saamme pitää vapautemme? Perustuslakiimme ei kukaan koskaan, missään olosuhteissa, saa kajota.

Monenlaisia pelkoja on meissä herätetty; hallitus ei näytä varautuvan asioihin ja kriiseihin etukäteen
vaan vasta viimehetkessä. Se tulee meille kaikin tavoin kalliiksi. EU on muuttunut niin, että se
esim. tukipaketteineen alkaa muistuttaa pelottavasti liittovaltiota, joka puuttuu liian moniin Suomen asioihin ymmärtämättä niitä.

EU tuet menevät usein Italiaan ja Saksaan pankkien ja poliittisten puolueiden tarpeisiin.
Suomalaiset veronmaksajat ovat tässä maksajina. Valtavat vastuut ilman mitään hyötyä. Nämä rahat
tarvittaisiin ehdottomasti täällä Suomessa. EU ei halua meille hyvää, päinvastoin se vie tässäkin
asiassa vapautemme. EU:sta eroaminen olisi helppoa; oikeamielisen pääministerin ilmoitus riittää.
Rahaliitto Eurosta eroaminen olisi myös meille hyödyllistä. Oma valuutta antaisi meille hienon
mahdollisuuden säädellä taloutta kuten naapurimme Ruotsi onnistuneesti tekee.

Olemme päättäjien työnantajia ja rahoitamme veroilla kaiken. Meidän kuuluu tietää tarkasti mihin
rahat kulutetaan. Suomelta puuttuvat poliittisesti riippumattomat, asioita kriittisesti tutkivat
asiantuntijat; ”vallan vahtikoirat”. Minusta aidosti Suomen asialla ovat Ossi Tiihonen, Tuomas Malinen ja Ilkka Vakkuri… On hyvä kuunnella monia ja antaa alitajunnan valita kuka on Suomen puolella oikeasti. Todella surullista, että media, lehdistö ja tv (jopa rahoittamamme yleisradio) ovat vain vallanpitäjien äänitorvi. Kaipaan entistä ”vallan vahtikoirat”-tyyppistä mediaa takaisin.

Ehdotan, että ajatellaan ihan itse. Huhtikuun vaaleissa äänestetään niitä, jotka edistävät kaikenlaisen vapautemme ja itsenäisyytemme säilymistä ja reiluutta.

Marjo Mandell

Sähköposti: [email protected]

Michel Ben-David

Olen Michel Ben-David, 50 vuotta. Muutin vuonna 2014 Israelista takaisin Suomeen. Asun perheeni kanssa Turussa.

Olen toiminut ajoneuvonosturinkuljettajana, kuorma-autonkuljettajana ja koneasentajana.
Tällä hetkellä työskentelen maanrakennusalalla.

Politiikka on aina ollut minulle sellainen kaukainen asia mikä on mielestäni tarkoituksella tehty niin jäykäksi, hankalaksi ja monimutkaiseksi että normaali maallikko joka yrittää jollakin tavalla pärjätä ja elättää perheensä, niin hänellä ei ole aikaa perehtyä tarkemmin kaikkeen mitä meidän hallitus meidän kukkaron menoksi milloinkin päättää.

Tämä nykyinen hallitus ja minkä kuuluisi olla hallituksen jarrukapula, oppositio, on saanut meidät mukaan ns. kriiseihin – ilmastokriisi, ruokakriisi, polttoainepula yms. Nämä ovat aiheuttaneet vain lisää rahanmenoa, lisää veroja, leikkauksia. Toisin sanoen: Hinnat ovat nousseet ja elämisestä on tehty todella kallista. Puhumattakaan tästä koronapandemiasta: Rajoituksia, sulkuja, irtisanomisia, konkursseja, pakkorokotuksia, tartuntatautilain pykälä 48 a, ihmisoikeusrikkomuksia jne.

Nykyään meidän puolesta päätetään ulkomailla ja siksi tulokset ovat meille epämieluisia, joudumme vain lisää maksamaan ja tukemaan talouttaan huonosti hoitaneita valtioita ja kaikki tämä vielä velkarahalla.

On tullut aika palauttaa päätöksenteko takaisin Suomeen, hyödyntämään suomalaisia, tukemaan meillä huonossa asemassa olevia, pitämään huoli että kaikilla suomalaisilla olisi mahdollisuus edetä, ennen kuin lähdemme rahoittamaan ja lahjoittamaan rahaa maihin mihin sitä on pumpattu vuosikymmeniä ilman mitään konkreettisia tuloksia ja aina vain pitäisi lähettää lisää.

On tullut aika ruveta miettimään Suomea ja suomalaisia ja siksi päätin lähteä kansanedustajaehdokkaaksi Vapauden liitoon, missä oikeasti vaalitaan yksilön vapautta kehoonsa, yrittämisen vapautta, sananvapautta, missä ei ole puoluekuria mikä estäisi minua tuomasta omia näkemyksiäni ja ideoita mikä voisi hyödyntää kaikkia.

Ero EU:sta on välttämätöntä jos halutaan itse päättää meidän asioista ilman ulkopuolisen tahojen vaikutusta päätöksentekoomme.

”Suomi takaisin Suomalaisille”

Michel Ben-David