Olen Jukka Viitala Haapavedeltä ja ikää 50 vuotta.

Perheeseeni kuuluu vaimo ja neljä lasta joista yksi asuu vielä kotona.

Olen koulutukseltani autoasentaja mutta en ole sitä tehnyt työkseni koskaan. Työn ohella olen opiskellut puualan perustutkinnon ja talonrakentajan tutkinnon. Työhistoriani on perustunut aina asiakaspalveluun. Koulun jälkeen olin hetken sahatyöntekijänä jonka jälkeen aloin ajamaan isäni omistamaa taksia. Varusmiespalveluksen jälkeen ostin isäni taksiyrityksen itselleni ja toimin taksiautoilijana 10 vuotta. Halusin vaihtaa alaa ja kun vielä sain mahdollisuuden niin myin yritykseni.
Nyt viimeiset 20 vuotta olen toiminut kaupan alalla joista 17 vuotta rakennustarvikemyyjänä.

Olen täysin samalla kannalla Vapauden liiton puolueohjelmasta, ja siitä alla muutama asia tiivistettynä. Suosittelen tutustumaan myös kaikkiin puolueemme ehdokkaisiin, heillä on äärettömän hyvät tavoitteet Suomen palauttamiseksi Suomalaisille ja hyväksi maaksi asua myös lapsillemme.

Pyrin kansanedustajaksi koska minusta on tuntunut pitkän aikaan että onko eduskunnassa enään montakaan ”kansanedustajaa” jotka oikeasti haluaa kansalaisten parasta?

Terveydenhuolto pitää saada kuntoon maksamalla oikea korvaus tehdystä työstä hoitohenkilöstölle. Ennaltaehkäisevää mielenterveys- ja päihdeongelmia pitää pystyä lisäämään huomattavasti.

Energia-asiat pitää hoitaa sille tasolle että kaikille riittää sähkö, lämpöä ja kotimaista ruokaa kohtuu hinnalla. Turve pitää luokitella uusituvaksi energiaksi ja tällä turvataan lämpö ja sähkö pitkälti omavaraisesti, myös maatilat ja kasvihuoneyrittäjät tarvitsevat turvetta kuivikkeeksi ja kasvualustaksi. Maataloustuet pitää kohdistaa niin, että kaikille jää palkka tehdystä työstä on mukavaa tehdä kotimaisia elintarvikkeita.

Pakkolait pitää kumota kuten tartuntatautilaki 48 ja väliaikainen pykälä 48a (onneksi poistunut) rikkoi jo alkujaan ihmisen perusoikeuksia ja rikkoo sitä edelleen. Koronapassille ei ole koskaan ollut todellisia perusteita. Kyllä kansalaisten pitää saada päättää omasta kehosta.

Haluan, että Suomi peruu Nato hakemuksen joka kiristää hyvänä olleita suhteita Venäjään, joka pitää Natoa uhkana ja samalla pyrkiä neuvottelemaan hyvät suhteet Venäjään poistamalla kaikki pakotteet sinne. Venäjä ei ole mikään uhka Suomelle jos pysymme erossa Natosta.

EU:sta tulee erota heti. Kansalaisten ja Suomen etu on että meitä ja maatamme koskevat päätökset tehdään Suomessa Suomalaisille ja rahan pumppaaminen eurooppaan ja muualle maailmalle pitää lopettaa. Eu:n sääntöviidakko  tappaa kohta meidät kaikki ja kaiken lisäksi uhkaa ottaa hallintaan Suomen metsät, valjastaen nämä Eu.n hiilinieluksi. Tässä tapauksessa Suomi joutuisi ostamaan päästöoikeuksia muualta Euroopasta joka maksaisi Suomen kansalaisille yli 7 miljardia ylimääräistä.
Jotta vältyttäisiin tältämaksulta, Suomen on lisättävä hiilinieluja eli käytännössä hakkuita on rajoitettava, metsien lannoitusta lisättävä ja puuta ostettava ulkomailta. Tätä emme voi sallia.

Harva kansalainen tietää että meitä ollaan viemässä kohti kontrolliyhteiskuntaa. Koronan varjolla testiin otettu koronapassi oli tästä harjoitus. Tämä on Digi-ID johon suunitellaan kytkeä, pankkitiedot, terveystiedot (rokotukset), digitaalinen raha eli digilompakko jolla voidaan seurata kaikkia hankintojasi ja liikkumisiasi. Ehdoton ei Digi-ID:lle ja digilompakolle.

Vapauden puolesta ja irti EU:sta.

Jukka Viitala