Olen 59-v koneinsinööri Keminmaasta.  Kannatan perinteistä arvomaailmaa politiikassa ja olen maaseudun ja luontoarvojen puolestapuhuja. Se on luontevaa, koska juureni johtavat maanviljelysperheeseen.

Vuosikymmeniä äänestäneenä totesin, että asiat eivät muutu miksikään ja sama suunta Suomella jatkuu kohti Euroopan liittovaltiota vääjäämättömästi.  Päätin heittäytyä mukaan tekemään muutosta.  Vapauden liitossa emme hyväksy tätä meille valmiiksi pureskeltua kehitystä ja suuntaa. Haluamme myös kansan mukaan muuttamaan Suomea takaisin oikeille raiteilleen, itsenäiseksi, vakaaksi, kaikkien kanssa kauppaa käyväksi maaksi ilman rajoitteita ja rajoituksia tai toisten sanelemia määräyksiä.

Haluan Suomen säilyvän puolueettomana maana, joka kunnioittaa esi-isiemme ja -äitiemme työtä ja uhrauksia, jotka tekivät Suomesta Suuren.  Sen suuruuden me rakennamme uudelleen Teidän kanssa ja Teitä varten, jotta tulevillakin sukupolvilla olisi se turvallinen hyvinvointivaltio, johon minäkin aikoinaan synnyin.

Luontoarvojen kunnioittaminen ja sen monimuotoisuus ovat tärkeitä minulle. Olen uupumaton eränkävijä ja oleskelen luonnon keskellä suurimman osan vapaa-ajastani.  Villi luonto, erämaa ja sen puhtaus ovat lähellä sydäntäni ja sieluani.

Äänestäni olen jo tuttu osalle Lappia musiikin saralta.  Sen matkan varrella olen tutustunut suureen joukkoon hienoja ihmisiä ja saanut antaa heille palan itseäni musiikkiviihteen parissa.

Tule yhdessä Meidän kanssamme rakentamaan Uutta vapaata, riippumatonta Suomea, jossa perustuslaki ja sen suomat oikeudet, sananvapaus, itsemääräämisoikeus ja yksilön kunnioittaminen ja yrittämisen vapaus ovat keskiössä.

Tapio Jankkila
Vapauden liiton hallituksen jäsen