Olen 48-vuotias maatalousyrittäjä, maidontuottaja Reisjärveltä Pohjois-Pohjanmaalta. Minulla on vaimo ja 4 lasta. Työurani aloitin armeijan jälkeen valtion maataloushallinnossa. Siinä vierähti noin 3 vuotta. Siitä lähtien eli vuoden 1998 alusta olen toiminut maatalousyrittäjänä.

Politiikkaan lähdin mukaan vuoden 2021 kuntavaaleissa perussuomalaisten listalta. Tulin valituksi valtuustoon. Tällä hetkellä olen sitoutumaton valtuutettu. Vapauden liitto on osoittautunut minulle henkiseksi ja poliittiseksi kodiksi. Kun aikoinaan luin ensimmäisen kerran puolueen ohjelman, ensimmäinen ajatus oli että ihan kuin olisin itse sen kirjoittanut.

Minulle tärkeitä asioita ovat maatalouden asiat. Onhan ruoassa kyse ihmisen perustarpeesta, jonka tuottamisen edellytyksiä nykyinen euroglobalistinen valtaeliitti yrittää murtaa. Pitäähän
meidän syödä? Totta, mutta tuolla eliitillä on maatalouden tilalle oma suunnitelma. Olethan kuullut uutisia erilaisista keinotekoisista elintarvikkeista? Ei tarvitse maataloustuotantoa. He aikovat syöttää meille ötököitä ja keinoruokaa. Tämä koskee varsinkin eläinperäisen ruoan tuotantoa. Kasvintuotanto on heille ok. En halua tällaista tulevaisuutta. Tämänkin vuoksi Suomen on erottava EU:sta ja eurosta. Ilman sitä tämä kehitys ei muutu.

Ulkopolitiikkaa pidän jopa kaikkein tärkeimpänä poliittisena painopisteenä Suomen geopoliittisessa asemassa. Allekirjoitan presidentti Kekkosen aikoinaan lausuman: ”jos on pakko valita, että jompikumpi on retuperällä, niin olkoon se sisäpolitiikka.” Tosin, kun ulkopolitiikkamme on suomalaisten etujen mukaista, on meillä kansalaisilla myös edellytykset paremmille oloille – myös taloudellisesti. Haluan Suomen pysyvän sotilaallisesti liittoutumattomana ja puolueettomana. Vain tämä takaa meille rauhan. Nykyinen toiminta johtaa meidät Ukrainan tielle. Venäjän kanssa on palattava asiallisiin suhteisiin. Se on meidän suomalaisten etu. Nykyinen meno palvelee vain euroglobalistisen eliitin etuja. Ei meidän Suomalaisten tavallisten ihmisten etua.

Presidentti Paasikivi aikoinaan sanoi: ”Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku, politiikalle emme voi mitään. Suomen ei pidä enää koskaan joutua suurvaltojen pelinappulaksi.” Tällä hetkellä olemme pelottavasti menossa sitä kohti. Monelta tuntuu unohtuvan, että myös Venäjällä on näkökulmansa, ja saa ollakin. Se pitää ottaa huomioon, vaikka ei siitä pitäisikään. Niin ei ole kuitenkaan tehty 2000-luvulla – ja tässä ollaan.

Suomen pitää siirtyä ulkopoliittiseksi lääkäriksi. Rauhanlähettiläitä ja välittäjiä meidän pitää lähettää maailmalle eikä aseita ja rahaa aseisiin. Humanitaarinen apu kriisialueille on asia erikseen.

Siispä ei Natoon!

Monet ongelmat liittyen maahanmuuttoon, talouteen, yritysten toimintaedellytyksiin jne. ovat seurausta EU:sta ja eurojäsenyydestä. Ne ovat meille väärä viiteryhmä. On turhaa puhua noista ongelmista niin kauan kuin olemme niissä mukana. Mikään ei muutu paremmaksi, mikäli pysymme euroglobalismissa mukana. Valitettavasti näin on. Olemme jo riittävän kauan hankkineet kokemusta tästä.

Ihmisen kaikkinainen vapaus on minulle myös tärkeää. Tuoreimpana asiana tästä hyvä esimerkki on ylimitoitetut ja mielivaltaiset koronatoimet ylipäätään sekä hoitajien pakkorokotukset. Ketään ei voi pakottaa ottamaan rokotusta. Varsinkin kun nyt on kaikille selvää, ettei korona ole lainkaan yleisvaarallinen tauti.

Päättäjät ovat polkeneet perustuslakia maan rakoon viimeistään euroon liittymisestä lähtien. Siitä ei edelleenkään ole olemassa mitään lakia. Vain päämisterin ilmoitus aikoinaan. Perustuslakituomioistuimen perustaminen tulevaisuudessa on välttämätöntä. Nythän kansanedustajat ”valvovat” perustuslakia. Eli valvovat itse itseään.

Ilmastopolitiikassa on päästävä irti joidenkin ideologiaan perustuvasta vallasta. On uskallettava sanoa se ääneen. Tuo ideologia tuhoaa Suomen talouden. Ideologinen ilmastopolitiikka on pääasiassa täysin järjetöntä. Jotkut asiat, mitä ideologit väittävät, ovat todellisuudessa täsmälleen päinvastoin.

Ilmastopolitiikkaan liittyen tuulivoima rakentaminen tarvitsee ja sille pitää vaatia ehtoja. Mielestäni se tarvitsee oman rakentamis lainsäädännön. Nythän siihen sovelletaan normaali rakennus lainsäädäntöä. Edes ympäristölupaa toimijoiden ei tarvitse hakea vaikka tässä puhutaan suurista teollisuus alueista. Tähän on saatava muutos. Yhtiöt käyttävät vallitsevaa tilannetta monin tavoin härskisti hyväkseen.

Mainitsen vielä siirtolinjojen vaatimat alueet. Yhtiöt käyttävät härkisti vanhentutta pakkolunastuslakia hyväkseen. Pakkolunastetaan pilkkahintaan yksityisten maanomistajien omaisuutta. Tuo laki on muuten vuodelta 1977. Tähänkin on saatava muutos.

Tuomo Kinnunen